Vad tar NI mot halsbränna?
Tar tacksamt emot tips...
Har en hemsk halsbränna på kvällarna nu. När jag väntade sonen tog jag samarin men mår illa av bara tanken på det nu.
Har ni några huskurer?
Tar tacksamt emot tips...
Har en hemsk halsbränna på kvällarna nu. När jag väntade sonen tog jag samarin men mår illa av bara tanken på det nu.
Har ni några huskurer?
Rennie
Huskurer har inte fungerat för mig tyvärr. Det är ju magmunnen som blir "förslappad" och släpper ut magsyra så det är ju egentligen inte ett "magproblem" där det hjälper att äta mandlar eller annat som kanske fungerar mot sur mage. För mig hjälper Gaviscon som lägger sig som ett gelélock i magen bäst. Smakar urk men nu har det blivit så att jag tycker att det smakar gott eftersom det hjälper så enormt bra! Finns både flytande form och i tabletter (som dock skall tuggas).
Vet ingen huskur men bm tipsade om Link (receptfritt på apotek, tabletter som tuggas) som funkade rätt bra.
Rennie och kall mjölk samt att ligga på vänster sida fungerar för mig.
Novalucol!!! Apoteket skulle gå i konkurs utan mej....
Har du testat gaviscon? Många tycker det är uräckligt men det funkar jättebra för mig, tuggtabletter alltså. Sen har jag hört att mandel och rå potatis ska funka, bikarbonat 1tsk i ett halvt glas vatten. Har inte testat de 3 senaste...
Hmmm, verkar som jag får ta en tur till apoteket då ...
Botanisera bland hyllorna .
Tack för alla svar!
gaviscon funkade jättebra för mig.
Flytande gaviscon var toppen under min graviditet. Smakade verkligen äckligt i början, men jag tog den i ett shotglas, så det gick snabbt över.
I slutet av graviditeten när min halsbränna var outhärdlig smakade gaviscon helt underbart, för då visste jag att det onda snart skulle försvinna.
rennie
Actimel (små bio-kultur drycker)funkar bättre för mig än några av apotekets preparat...har också läst att man kan blanda lite potatismjöl med vatten och dricka det...
Gaviscon va för mej det enda som hjälpte bra och väldigt snabbt men det smakar inget vidare.
Novalucol. Annars tycker jag att mycket vatten och att äta fil förebygger litegrann.
Omeprazol, kanon mot halsbränna!
Helt vanlig samarin fungerar på mig.
Tuggar Rennie som en dåre. :)
sötmandel funkar för min del
I slutet av min graviditet fick jag halsbränna på kvällarna, då hjälpte det att dricka mjölk.
För mig funkar tuggtablettr, novalukol och gaviskon, men de på jobbet säger att även choklad har samma verkan som gaviskon..
Jag tog Losec/Omeprazol när jag väntade sonen. Funkade skitbra!
Gaviscon spydde jag av, det var det vidrigaste jag stoppat i mig nån gång...