• Vissan

Hur länge använder Du Din disktrasa?

Ja hur länge alltså?

(¯`°?.¸ ♥ Hanna & Ida ♥ ¸.?°´¯)
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur länge använder Du Din disktrasa?
  • Tiiina86

vet inte , rösta på 2veckor men ibland e d tidigare så fort d blir nå fläck elelr att den börjar bli äcklig så slänger ja den. har börja använda sånna engångsvåtservetter me medel på jätte bra att städa diskbänken å toan, handfat å allt så disktrasan använder ja knappt längre

• Jejja2

Inte en aning, har inte koll på sånt Jag slänger den när den börjar bli läbbig.

• nakum

Tog Annat. Väldigt olika, men jag har bara tvättbara trasor så jag slänger dom i maskin om dom ser/luftar ofräscht.

• musli

Hehehe... När de går sönder... Använder sådana där tunna nät-liknande dukar... Minns inte vad de heter just nu... 

• Auroratiger

Annat: Tills den börjar lukta. Hur lång tid det tar beror på årstid, vad man har använt den till och om den hunnit torka ordentligt mellan gångerna, men jag byter nog någon gång i veckan i alla fall. Brukar tvätta dem och använda dem igen ett par gånger.

• Butterscotch

Förmodligen alldeles för länge... De brukar lukta lite illa när jag väl kommer mig för att kasta dem.

• Pilgrimka

Jag kör mina i tvättmaskinen när de blir äckliga. passar på att slänga in skurmoppen och dammtrasorna samtidigt så blir det en nätt liten maskin.

Kom ihåg bara att inte ta något sköljmedel för då får man kasta skiten.

• Navona

Jag har en microfibertrasa i köket som jag kokar tillsammans med en maskindisktablett eller tvättmedel efter några dagar. Då blir den ren igen De andra trasorna tvättar jag i 95 grader i tvättmaskinen, då samlar jag ihop alla trasor i huset och tvättar. När trasorna har blivit tunna och utslitna så slänger jag dom.

• Toknorskan

Bytter 3 - 4 ganger hver dag.

Svar på tråden Hur länge använder Du Din disktrasa?