• UddevallaTjejen

Gravid trots p-piller?!

Ja precis som rubriker säger..ni tjejer som blivit me barn trots att ni käkat p-piller..
    hur upptäckte ni att ni va me barn? kom inte mensen som det skulle på sockerpillrena eller på annat sätt?

Jag menar man litar ju på att man ska vara skyddad och tänker inte riktit på att misstänka sånt jämt, även om det alltid finns en risk!
    Om man blir gravid mitt i kartan utan att veta om det, skadar inte det fostret rätt ordentlit att fortsätta knapra piller ovetande?
    Läst och hört så många som blivit me barn trots piller så man blir lite orolig att det ska bli nåt oplanerat..så därför frågar nu er alla tjejer som råkat ut för detta!
    Berätta lite om era erfarenheter på denna punkt

• Svar på tråden Gravid trots p-piller?!
  • EvilBetty

Jag lyckades, för många år sedan, bli gravid pga. att jag missade ETT piller och hade sex EN gång. Vilken jäkla timing alltså!

Jag kommer inte ihåg hur jag listade ut det.. jag var i v6 när jag fick reda på det, det var säkert att jag inte fick mensen när det var meningen att jag skulle få den.

• Nåt annat

Jag blev gravid trots p-piller. När jag inte fick min mens på måndagen som jag ALLTID brukade så gjorde jag ett test. Och visst var det positivt...

Mamma till Axel född 070112
  • Anonym

Jag har blivit gravid tre gånger på ppiller. Inget slarv från min sida. Jag får ägglossning trots att man inte ska få det.

Märkte det ganska snabbt. Par dagar innan jag skulle ha min mens hade jag redan mina misstankar. Normala gravsymptom såsom ömma bröst, mensvärk osv. Och sen kom ju inte mensen.

Min barnmorska sa att det inte är någon större fara att man ätit ppiller och är gravid. Bara man slutar när man får reda på det så ska det inte vara någon fara.

• PetraD

har oxå blivit gravid trots p-piller. märkte eftersom mensen inte kom

• Anonym

Helt otroligt...att man kan bli gravid när man äter p-piller...och en del blir inte gravida hur mkt de än försöker...

Jag fattar inte hur den här världen fungerar!

• PetraD

Anonym
    Nej, det är verkligen ofattbart och orättvist.
    Om du är en av de som hr svårt att bli gravid önskar jag dig stort lycka till & till alla som försöker förstås.

• UddevallaTjejen

Jag undrade då jag hela denna veckan gått runt och vart så otrolit trött och haft grymma humörssvängningar trots att ja aldrig har det annars, haft misstankar på järnbrist bara men har inte ändrat mitt beteende heller nåt på sista tiden, gör inget ovanlit..
    mått illa flera dar på raken me nu..köpt ett grav test ida men kan man göra den nu och den ger rätt svar?
    Min förra mensens sista dag var för exakt 2 veckor sen, ska ha den igen om en vecka nu..käkar neovletta 28..ska ja vänta ytterligare en vecka till mensen eller ska jag testa nu??

• PetraD

UddevallaTjejen
    Kolla vad som står i infon som ligger i. Men för att få säkraste resultat tror jag du ska vänta.
    Men visst kan det (kanske, tror jag) visa positivt om det är det. Men visar det negativt så kan det ju kanske vara fel eftersom är ett tag kvar tills förväntad mens

lycka till

• Anonym

Jag blev gravid båda mina grav när jag var skyddad. Min första hade jag P-spruta. Med min andra så åt jag p-piller.Trionetta.
    Det är ju inte 100% skydd. Åt p-pillren exact på tiden varje dag....

• UddevallaTjejen

Hmm ja får väl kanske vänta tills slutet av nästa vecka istället..känns som om det är såå långt dit hehe.
    På infon till g-testet står det att man kan testa från den första dagen man förväntar sig att mensen ska komma..

• ensam mor

Hej jag blev också gravid för jag missade ett piller.

• Anonym (oj)

Min mens är 2 dagar sen, äter p-piller..
    Brukar känna då mensen är på gång, men känner ingenting överhuvudtaget den här gången.
    Har ett KK-förhållande med en kille som jag träffade förut.
    Mår ganska dåligt psykiskt så den kanske bara är försenad..?

• Lillsnufflan

Jag blev gravid trots p-piller för några år sedan. Inte så konstigt i mitt fall eftersom jag genomgick en pencilinkur och inte tänkte på att det kan slå ut p-pillrena (och läkaren glömde fråga om jag åt andra mediciner). Jag hade mens som vanligt, inga symptom på det sättet. I femte veckan blev jag däremot "magsjuk". Fattade dock inte alls att jag var med barn, fast min pojkvän försökte övertala mig att köpa ett grav-test. Var ju till slut tvungen att göra det eftersom att "magsjukan" inte gick över.

Min son verkar hur som helst inte ha fått några men av p-pillerätandet i början och läkaren på MVC försäkrade mig också om att det inte ska föreligga någon risk för fosterskador p.g.a. p-piller.

• Anonym (2 barn)

Vart gravid med båda barn när jag åt p-piller, och missade inte en ända.

Svar på tråden Gravid trots p-piller?!