• Indra

*Hallå! Undrar om det är någon här som

Hallå!

Undrar om det är någon här som kan hjälpa mig lite med en födelsedagspresent.

En av mina bästa vänner fyller 30 och är helt hopplöst märkesfixerad. Det senaste halvåret har hon ylat om att hon vill ha en Vuitton-väska eller en Gucci-väska men ännu har vi inte sett röken av någon. När vi frågat henne vad hon önskar sig i present är ju svaret (om än på skoj) redan givet.

Nu fick jag en lite rolig idé: många av de kända designerväskorna görs ju i fake-kopior, så varför inte ge henne en plagiat-vuitton el.dyl. halvt på skämt?

Problemet är att jagh inte har en aning om var man kan hitta märkeskopior. Jag bor i Stockholm så det borde ju finnas någon affär tycker man... . Någon som vet?

Indra (jättetacksam för svar!!)

• Svar på tråden *Hallå! Undrar om det är någon här som
  • Poena

Affär vet jag inte. Eftersom det är olagligt att sälja kopior så blir det nog svårt att få tag på i en vanlig affär..

Nätet är desto lättare;
    svenska sajter www.tradera.com och www.blocket.se

bäst utbud har amerikanska ebay www.ebay.com men då får man ju räkna med att frakten tar si sådär en vecka.

• Fornarina

Tycker inte att detta är en bra idé.
    Om man vill ha LV eller Gucci - kommer man inte att bli glad för en kopia .
    Köp nån liten detalj på respektive butik - nyckelring eller en liten nesessär ( LV har en för 1000, typ - dock kan det tänkas att vara kö på den, speciellt i Sthlmsbutiken ) eller ge henne pengar istället med önskningar " closer to your dream"...

/Fornarina
    AGAINST COPIES

• NillaLund

Finns mängder på Blocket eller Tradera, men om hon är en riktigt märkesfantast så skulle jag inte bli glad över att få en kopia. Hade nog köpt något annat då.

Såg precis att Fornarina skrivit detsamma... men men...

• Jessica24

Tänk på att många märkeskopior kan vara rätt så dyra. Många hamnar runt 500kr och upp till ca 1500 kr.
    Då hade jag hellre lagt dom pengarna i ett kuvert eller köpt ett presentkort i en butik som säljer märksväskor, och gett henne.

Men själva idén var bra!

Man kan t.ex. hitta märkeskopior på Tradera.se.

/Jessica24

• psilotripitaka

Fejk-väskor av kända märken är nog det mest B som finns... Men ser ideligen tonåringar springa omkring med LV-väskor - inte en chans i helvete är det äkta, no way.

Antingen köper man en vanlig, hyfsat billig väska utan nåt "speciellt" märke eller också en RIKTIG märkesväska. Det är iaf min åsikt.

Samma sak tycker jag gäller solbrillor: finns inget fulare än billiga solbrillor inköpta på H&M eller den lokala bensinmacken. :/
    Jag sparade länge och köpte ett par efterlängtade Dior-brillor för ett par år sedan (kostade 2600) och jag ångrar mig inte en sekund...

• Vintervila

Jag kan då inte se skillnad på solglasögon från macken eller ett par märkes... Kvittar väl vad det är för märke, bara de funkar..

• Pysse

Jag måste bara hylla LV -kopior lite. Jag köpte en nyckelhållare och en sminkväska 1987 på Rhodos för ungefär 50kr. Jag har dem än idag - har använt dem dagligen i 17 år.

• Indra

Oj, vad kul med så många svar! Blandade reaktioner också! För att förtydliga mig lite så var plagiatväskan tänkt som en skämtpresent som min kompis skulle få INNAN hon får den riktiga presenten. Precis som flera av er är hon grymt emot kopior, därav det lilla roliga. Vi har redan köpt henne en LV-väska i kompisgänget, så hon lär inte bli besviken. men det är klart, inte sjutton betalar jag 500 kr för en kopia!

Ska kolla vidare på tradera. Tack för tipset!

• Trulls

tror jag sett att dom säljer LV-väskor på hötorget... tror inte dom är så dyra där....

• Mamma2001

skulle också hellre fått pengar till att köpa en riktig sen istället
    men som du sa,kopian ska vara på skämt så jag gillar iden *s*

• Lena A

En idé kan ju vara att köpa en secondhandväska finns en bra butik på Karlavägen och en på Linnégatan. Har både äkta och kopior!

Svar på tråden *Hallå! Undrar om det är någon här som