• Pyssilullan

Hjälp!! Hur mycket finnar som helst v.23 HUR GÖRA??

Hjälp mej med dessa vidriga graviditetsfinnar

Jag är i vecka 23 o nu har dom kommit
    På brösten (ser äckligt ut)
    o överallt i ansiktet, näsa haka, kinder, panna m.m.

Ser hemsk ut Blir inge bättre med smink

HUR GÖR MAN??????????????

• Svar på tråden Hjälp!! Hur mycket finnar som helst v.23 HUR GÖRA??
  • Ronjah

Ja du, det undrar jag också! Har fåt massor i ansiktet (bara där än så länge) och det ploppar upp nya hela tiden.. Har verkligen fått dålig hy.

Condemnant qui non intelligent
  • xenaa

jag har lidit utav de HELA graviditeten. Inget har hjälpt, har tvättat med clearasil, försökt dölda de med smink, men smink ska göra det värre. inget hjälper. de är bara att  "gilla" läget. förhoppningsvis försvinner dom sen. jag har över allt. har till och med fått en finne på öronsnibben. ont gör dom med!

♥V.40 - BF idag!!!!!!♥
  • Anonym (FinnFlicka)

Ni vet vad de säger om man har en massa finnar.
    Då väntar man en liten flicka som lånar mammans skönhet
    under graviditeten. Detta har faktiskt stämt på mig .
    När jag vänta flickan (under andra grav) så var jag helt full, ansikte,
    bröst och rygg.

Jag köpte acne tvätt på apoteket och använde när jag duscha
    och la också renande ansiktsmasker (även på bröst och rygg).
    Jag försökte använda smink så sparsamt det går.
     Nåt annat som får finnar att läka snabbt är lite sol, men man
    får vara försiktig så man inte får pigment fläckar.

Annars är det nog tyvärr bara att vänta, på mig försvann mycket
    efter v.28.

Lycka till..........

• lilltjoppa

Har aldrig haft problem med finnar, men nu är hela ansiktet FULLT!
    Så jag vande mig bara vid det..
    Ser ändå förtaskig och sliten ut efter allt illamående o så, så "lite" finnar klarade jag av :D hah

Fast jag är sjukskriven.. hade nog tänkt annat om jag jobbat o visat mig varje dag :/
    Har ingen erfarenhet av att ta bort finnar :)

• idacathrine

Mina finnar kom tidigt i graviditeten, nu är jag i Vecka 23 och det ser förjäävligt ut. Jag tvättar ansiktet varje dag och sminkar mig inte - men ingenting hjälper,
    nu försöker jag acceptera läget, dom försvinner när bebin är ute!

• idacathrine

Vecka 21 menar jag:P

• Anonym (Hopp)

Ha lidit av finnar hela mitt liv och ätit massor av olika mediciner som inte hjälpt.

Just nu är jag 25 och är gravid i 19 veckan. Mina finnar har ju helt klart blivit bättre med åldern, men jag märkte att redan efter några veckors graviditet så har det blvit värre igen.

Några bra tips jag kan ge för er som är villiga att prva det är att smörja ansiktet tunnt några gånger per dag (2-3) med aloevera gel. Jag använder häsokostens Aloe99 den är ganska billig. En tub kostar ca 80-80kr. Sen så är bodyshops anisktsmask 3in1 med blue corn jätte bra. Det är en scrubmask som jag använder två gånger i veckan ca som man lägger på i ca 10 min och sedan blöter man händerna och skrubbar bort resten. Man blir jätte len och det känns mycket frächare. Och det sista tipset är att dricka massor och sola sig. Jag vet att man ska vara försiktig så köp nån bra solskyddsfaktor som är vårdande för hyn och sola med den. Själv har jag Kanebos spf19 och jag tycker den är väldigt bra.

Hoppas att det ordnar sig för er! Jag vet hur det känns!

• tiitta

här e en till som har finnar pga graviditeten(v16)och plus att jag luktar som bara den:)

• frugus

Jag fick jättemkt finnar som försvann kring v.20. Innan dess tvättade jag med acnetvätt på ansikte och rygg varje dag, och så smurde jag med basiron 5% gel hela ryggen, bröstkorg och ansikte varje dag. Läkaren sade att om det inte hjälpte med basiron 5% en gång per dag kunde jag smörja både morgon och kväll men det behövde jag inte för huden blev ganska torr. Aloeveragel är bra också, det är lite svalkande och så blir inte huden så flottig.

Hoppas mina tips hjälper lite

Pjusken i magen BF 16/7
Svar på tråden Hjälp!! Hur mycket finnar som helst v.23 HUR GÖRA??