• Pyssilullan

Midsommar Tipsrunda!!!!!!! Kom med frågor

spotta ur er massor med frågor o svar
    O hjälp mig

• Svar på tråden Midsommar Tipsrunda!!!!!!! Kom med frågor
  • Dino78

Jag brukar göra frågor till min pappas jobb när dom har tpspromenad. Det är då blandat satan. Har kvar i datorn 3 st omgångar med 13 frågor på varje. Om du vill kan jag maila dom? Det är 3 Worddokument.

DIF i själ och hjärta
  • brokig

Ska det vara allmänbildningsfrågor, frågor om värdparet, kreativa frågor eller vad hade ni tänkt er? Man bör ju välja ett tema:

A. Tema allmänbildning
    Exempelfråga:
    Vid vilken temperatur inträffar den absoluta nollpunkten uttryckt i Celciusgrader?
    1. 0 grader
    X. -273,15 grader
    2. -459,67 grader

B. Tema värdparet
    Exempelfråga:
    Hur träffades Lasse och Gunilla?
    1. På Aftonbladets chatt
    X. Under medeltidsveckan på Gotland
    2. De var båda stamkunder på ICA Kniven

C. Tema kreativitet/oförutsägbarhet
    Exempelfråga:
    Vem kommer att teckna en mest porträttlik bild av värparets yngsta dotter?
    1. Torsten
    X. Monica
    2. Findus
    Låt sedan de tre kandidaterna utföra uppdraget. Ingen evt alltså i förväg vad rätt svar är.

D. Tema midsommar
    Exempelfråga:
    Hur länge har vi firat midsommar i Sverige?
    1. Sedan urminnes tider
    X. Sedan Gustav Vasas kröning (1523)
    2. Sedan 1600-talet

• Selma77

Du kan också ha ett tema "lära känna varandra."
    Då kan du ha en fråga per deltagare.

E. Tema Lära känna varandra
    Exempelfråga:
    Vad av följande alternativ stämmer bäst in på Lasse?
    1. Fotboll, brandman, Gunilla
    X. Tennis, polis, Astrid
    2. Golf, sjuksköterska, Gunnel

• Selma77

Brokig: Har du fler exempelfrågor gällande C. Tema kreativitet/oförutsägbarhet?
    Tycker att det verkar vara en rolig variant.

• brokig

Jag har inga färdiga exempelfrågor, men man kan ju lätt anpassa frågorna så att ingen behöver förnedras och dyl. Vissa frågor kan ju handla om att teckna eller något annat stillsamt, medan de mer fysiskt aktiva kan tävla om att springa snabbast runt huset. Vanliga femkampar och sånt blir ju lätt kämpigt för de mindre fysiskt alerta och frågesport kan ju vara pinsamt om någon är helt bortkommen inom ämnena. På det här sättet kan man ha alla typer av aktiviteter genom att välja lämpliga kandidater.

Man borde kunna:
    Teckna, bygga, skapa etc
    Springa, hoppa, kasta
    klassiska lekgrenar som säckhoppning, äggenpåskedenlopp etc
    rebus, ordjakt etc
    frågesport

Vem bygger den mest estetiska midsommarstången med hjälp av fyra glasspinnar och 2 gem och lingonris?
    (de övriga gästerna får sedan rösta?

Vem löser snabbast en midsommarrebus?

Vem tar sig snabbast runt huset med ett ägg på en sked i munnen?

Vem är bäst på en frågesport inom ämnen politik?

Du vet ju säkert bättre vad som är roligt i din bekantskapskrets och vilken intellektuell och fysisk nivå som är lämplig.

• Pyssilullan

Det här med TEMA hade jag inte tänkt mig, utan jag kör VÄLDIGT BLANDAT och det brukar vara uppskattat

Det kan vara alltifrån Släktfrågor, till vilken blomma är det här, till vilket år Startade Ockelbo marknad till Vad heter jag i andra namn.

• Pyssilullan

Kom igen nu tjejer

Spruta ut förslag på frågor ni kommer på!!!

Kan vara VAD SOM HELST!
    Fattas 4 st nu!

• LindaBinda

Gå in på vetgirig.nu där finns det tusentals frågesporter att välja mellan!!

• Pyssilullan
    Bra sida! MEn lite väl lätta frågor ibland eller halvtråkiga

Ngn som kan ngt klurigt eller roligt?
  • virremirre

hur böjer man verbet bära?

1 bära- bar- burit
    x bära- bar- naken
    2 bära- bar- pub

• Tequila01
    Dino78 skrev 2007-06-16 00:21:14 följande:
    Jag brukar göra frågor till min pappas jobb när dom har tpspromenad. Det är då blandat satan. Har kvar i datorn 3 st omgångar med 13 frågor på varje. Om du vill kan jag maila dom? Det är 3 Worddokument.
    Hej JAg tar gärna emot frågorna du har sparat :)

Tack på förhand 
    // Bettan
  • johanfragesporta

Hej, Jag hoppas att jag inte bryter några forumregler nu (ta bort mitt inlägg isåfall).

Vi kör just nu ett sommarerbjudande så att det är gratis att skapa och ladda ner en frågesport under Juni. Vi har ett sommartema som kanske kan passa till midsommar?

Ingen inloggning krävs.

www.fragesporta.nu/

Mvh Johan
    Frågesporta.nu

• Lowika

Problemet idag är ju att alla har smartphones.... antingen får du rikta in dig på frågor som inte går att googla (här blir det antingen rena chansningar=lotto, eller kanske privata frågor om sällskapet som inte heller går att googla) eller så får man konfiskera alla smartphones.

Ett alternativ är att ha frågor som inte har svarat än. T.ex. vem är bäst på .... ? Kalle Pelle eller Olle. Under festen får man genom olika aktiviteter ta reda på rätt rad.....

Svar på tråden Midsommar Tipsrunda!!!!!!! Kom med frågor