• Anonym (hjälp)

kniv hugg i livmodern!?

Hjälp... jag har under natten haft enstaka huggningar i nedre magen och det göt ONT....
    Tog gravtest i går kväll vilket var negativt, har troligen BIM i går eller idag 16:e.... Kan det vara gravsymtom eller?
    Var det för tidigt att testa??? Tack på förhand.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-06-16 01:23:49:
    ?

• Svar på tråden kniv hugg i livmodern!?
  • hus busen

Jag har haft så när mensen är på gång....

men inte under graviditet...

• Anonym (hjälp)

Nej va tråkigt... jag hoppades ju så klart att någon som haft så skulle ha visat sig vara gravid. Tråkigt.... men de e väl bara att invänta tant skrället. Man blir sååå besviken varje gång och så fort man får någon konstig åkomma eller lite huvudvärk så hoppas man på en liten i magen.
    Tack för ditt svar iallafall fast det inte riktigt var det jag ville höra

• Anonym (123)

det är kramp du får så det är nog mensen. för skulle det göra så ont och det är grav. så tror jag inte att det slutar bra...

• Anonym

Jag hade så i början av min graviditet och det var helt normalt. Det gjorde så ont att jag inte kunde stå upp när huggen kom. Sökte på det här på FL och det var tydligt att jag inte var ensam om mina onda "hugg".

Om du nu testat neg så kan det ju vara en tråkig mensvärk på g också. Du får vänta och se.

• Anonym (hjälp)

Alltså det är inte mens kramper som jag brukar ha utan det känns som kort kniv hugg, gör skit ont helt enkelt. Vet inte när jag ska ha mens, trodde den 16: e men den ha inte dykt upp.... kan vara att det är nästa vecka också. Usch kommer att bli såååå besviken när mensen kommer. Tack för era svar...

• Anonym (knappast)

Det kan "hugga" och "dra" o.dyl. när man väntar barn, men det är ju när det börjar växa inuti och det behövs göras plats till allt. Att du skulle få sådana grav symtom nu tycker jag låter helt osannolikt. Även om ägget skulle ha blivit befruktat så är det ju så litet ännu att det bara "svävar omkring" därinne i vätskorna och har inte ens fäst någonstans. Sen kan det ju tydligen för vissa "sticka till" när ägget fäster någonstans (ovanligt) men det är ju också alldeles för tidigt. Och - ja, det är för tidigt att testa. Du kanske övertolkar för att du så gärna vill? Det kan ju hugga till i magen av olika orsaker, gaser, bla.

• Anonym (hjälp)

Jag tror jag hade ÄL den 3:e???? Hur länge tar det innan man kan testa då??? Tack för ditt inlägg.... och jo man hittar ju alla konsiga saker med kroppen då man letar Det är vårt 3:e försök och tidigare har jag inte känt av några som helt symtom.

• Anonym (hjälp)

Brukar få spottings tre dagar före mens, men dom lyser också med sin från varo. Hade senaste mensens först dag den 23:e maj, senaste cykeln var 28 dagar.

• Anonym (hjälp)

Har typ 14 dagar tror jag mellan ÄL och mens.

• Anonym (knappast)

Jag har för mig att de känsligare testerna klarar av att påvisa säkra + en vecka efter beräknad mens. Det gjorde det för mig, men inte starkt (sen kan man ju aldrig vara riktigt säker såvida man inte testat ÄL också). Hmmm... Läst nog lite slarvigt (sorry, fick det till att du hade ÄL den nu, inte BIM... *förvirrad*, börjar bli gammal), om du hade ÄL den tredje så borde väl ägget ha fäst nu om du blivit gravid. Fast jag vet inte om det kan kännas sådär länge? Vi kan väl hoppas?! Lycka till!

• Anonym (hjälp)

Tack än har jag inte tappat hoppet.... blir som ett ännu värre knivhugg i hjärtat sen bara då mensen kräket dyker upp. Jag hör av mig och meddelar hur det går...

• Miha

Jag har haft det men då visste jag att jag var gravid. Kände som om någon stack mig med en kniv flera ggr om. Var grav i v 5+? Gick på VUL efter två veckor bara för att jag blev så orolig och visst levde men bäbis :) Tydligen extrem växtvärk.

Testade du på morgonurin?

• Anonym (hjälp)

Nä, jag testade vid 8 på kvällen men höll mig i 2 timmar från att gå på toa så jag var regält kissnödig, men kisset var inte riktigt konsentrerat, det såg man. Ska nog testa på nytt med morgon urin efter helgen. Tack!

• Anonym (hjälp)

Dessa ömma bröst alla snackar om är det hela bröstet då?
    Har så sjukt ömma bröst vårtor... Men det kan va att jag brukar ha det inför mensen, kommer ju inte i håg... suck. Vill så gärna testa men vågar inte, vill inte se ett minus. Och när jag inte vet när jag har BIM??? Jag blir tokig.

• barilla

jag brukar få så ibland, kommer plötsligt och känns som precis som knivhugg, massa under en kort tid. har hört att det kan vara för att nerver kommer ikläm..

Svar på tråden kniv hugg i livmodern!?