• jorialel

brännässle the

Nån som har koll på örtmedicin här? Jag tänkte börja dricka brännässlethe mot min envisa pollenallergi då det innehåller antihistaminer och är stärkande och bra mot trötthet, man blir ju slut av denna allergi. Sökte lite på nätet och fann att man inte ska inta brännässla om man är gravid men jag kan inte hitta varför. Någon som vet eller har nåt annat tips på bra allergimedel från naturen?

• Svar på tråden brännässle the
  • blonde redhead

Ekologiska citroner kan hjälpa mot allergi (ekologiska för att de är obesprutade)

• mumma84

Jag tror inte att det stämmer.. Varför skulle man inte kunna ta det? Brännässla kan ju inte vara farligare än te.x. kaffe, pizzor m.m. ;) Tvärtom är det ju massor av näring till dig och ditt barn. Jag tar tillskott av brännässlepulver, skakar en msk i en shaker tillsammans med juice. Tänker inte sluta med det under min graviditet.

Lycka till!

• jorialel

Ok, vad ska jag göra med dem då, citronvatten, eller? Tack för svaret.

• blonde redhead

Citronhandbad kan också hjälpa. Man delar en citron under vattnet (viktigt att göra det under vattnet så att oljorna hamnar i vattnet) man skär lite extra i skalet (då oljorna finns där) En obesprutad citron så klart. Sedan har man ca 37 grader i vattnet och sedan lägger man ner händerna och armarna upp till armbågen och sitter med det i 15 minuter.
    Det lättar i ögon, näsa och slemhinnor med citronhandbad.

• blonde redhead

Antingen så tuggar man på en klyfta, elelr handbadet som jag beskrev ovan.

• jorialel

Jo jag förstår hur du tänker men man får inte glömma att det faktiskt är läkemedel man intar enda skillnaden är att man plockar det själv istället för att handla på apoteket.

• jorialel

Ok då blir det till att handla citroner idag då, ekologiska förstås som det mesta i min varukorg.

• blonde redhead

Ja man ska abolut vara försiktig med naturens läkemedel. Vet man inte bör man rådfråga. Det finns många växter som kan orsaka mycket skada om man intar det fel.

Jag kan tyvärr inte hjälpa dig med om brännässla är farligt.

• jorialel

Ok jag får söka vidare. Tack för svaren, nu ska jag iväg och handla.

mumma84: Hittar jag någoning om nässla och graviditet som kan stärka att det ej bör användas så återkommer jag till denna tråd så du kan kolla om du vill.

Svar på tråden brännässle the