• Lincas

Var gå gränsen för att det ska få kallas alkoholfri?

Vad gäller alkoholprocent alltså? Köpte en alkoholfri öl idag - Clausthaler - alkoholfri så klart, men det stod bara alkoholfri, men ingen precisering HUR mycket alkohol det är i. Någon som vet var gränsen går för att det ska få kallas för alkoholfri?

Borde inte vara någon fara att dricka om det står alkoholfri va?

*KRAM*

• Svar på tråden Var gå gränsen för att det ska få kallas alkoholfri?
  • korven72

Hej! Står det alkoholfri så är den det... Likadant med cider som finns i matcenter.

På BB serverar dom lättöl som inte här helt alkoholfri, så det är lugnt för din del =)

• Noddan

Hej igen

Nej det är ingen fara alls om det står alkoholfri. Jag kan tom dricka ett glas av cider som bara har typ 1,2 vol%, utan dåligt samvete. Det blir ingen märkbar alkoholkoncentration i blodet.

Hoppas att ölen smakar gott!

• Lincas

Tack för era svar!

Det smakade väldigt bra! Den var riktigt god!! Bättre än Jever Fun som jag testade förra grav.

*KRAM*

• Teskedsmamman

Jag har druckit Carlsbergs alkoholfria (0,5%) 2 gånger den här veckan....

Magdis med Totte 0402, Ian 0510 och & Tudor (?) - vecka 35
  • Eqz

Clausthaler säger du, då får jag testa den härnäst. Praktiskt att de har börjat sälja dom där i mataffären. När jag köpte på bolaget fick jag visa leg! (För alkoholfri öl när man är över 30, lite ironiskt) Fast är det inte lite irriterande att de är dyrare än starköl?

• grav1

Som KajaBaja säger är gränsen

• LillSkruttet

Tror alkoholfri öl är alkoholfri. Men däremot alkoholfri cider och alkoholfritt vin är INTE alkoholFRITT. Innehåller någon procent trots allt. Cider får ju inte kallar cider om den inte innehåller äppel/päron-vin, och då är den ju inte utan alkohol. Köpte under graviditeten den flaskcider (1,5l) som heter pärondryck med ciderkaraktär, för den innehåller ingen alkohol.
    En djungel det där.....

Mamma till underverket Tyra Linnea född 21 mars
Svar på tråden Var gå gränsen för att det ska få kallas alkoholfri?