• MiaMaria N

Billigaste mobilabonnemanget - vad har du???? (snabb hjälp!)

Nu har min mobil kollapsat igen, för säkert tionde gången! Den är gammal, och jag har Comviq Knock Out abonnemang på den! Skaffade det för ca 2 år sen!

NU måste jag kika runt igen, för måste ju ha ny mobil och därmed troligen även annat abonnemang (bara ny mobil kostar ju massor, så det får bli att binda sig till ett abonnemang, men vilket?????).

Vilket är billigaste och bästa mobilabonnemanget?

Usch, avskyr att leta nytt..... vad har ni? Är ni nöjda?

Tips på nån bra mobil också??

• Svar på tråden Billigaste mobilabonnemanget - vad har du???? (snabb hjälp!)
  • josida

Jag har Optimal (tidigare Tango) och tycker de är superbra, vet dock inte om de har telefoner på köpet.

• Millimina

Gå in på telepriskollen (kov.se) Där knapprar du in hur mycket du ringer för och hur många sms och alla typer av abonnemang jämförs.

Kollade åt svärisarna nyligen och det billigaste verkar vara Tele2 om man samtidigt valde dem som förval på hemtelefonen, men har man IP-telefoni så är det förmodligen det billigaste på hemtelefonen och uppväger inte en billig mobilkostnad. Har man däremot telia så kan det vara värt det.

Tumregel för mobilabonnemang: Ringer du LÅNGA samtal ska minutkostnad vara låg. Ringer du MÅNGA samtal ska öppningsavgiften vara låg och ringer du SÄLLAN ska månadsavgiften vara låg.

Glöm inte bort att jämföra vad en ny mobil verkligen KOSTAR, ta med: Månadsavgift, bindningstid och öppningsavgift i beräkningen, stirra dig inte blind på vad det kostar per månad, det är HUR MÅNGA månader OCH hur mycket något kostar som är det viktiga.

• jezzzica

Jag tycker tele2 smart är superbt!

♥Elliot♥
  • Fluffguf

Jag har tango mini och är nöjd med det. Jag ringer väldigt lite, så kontantkort passar mig bäst!

• MiaMaria N

Jag sms:ar och ringer strax över medel tror jag....eller medel.....

Vill ha en mobil som gärna har låg strålning också....

Millimina: Låter bra, ska gå in på telepriskollen! Åh, vad mycket att tänka på..

• MeNoLike

jag har telia och är supernöjd! använder mobilen väldigt flitigt

Mamma till tvillingarna Maximilian & Timothy 070325
  • Rebekah84

Har TRE och betalar 148:-/mån och får då:
    500 min till alla andra nät utom tre
    3000 min till tre
    Gratis sms
    gratis MMS
    Allt utöver detta kostar 0,69:-/min

Innan betalade jag 299:-/ för ett fastprisabbonemang. Dessa abbonemang kräver dock att man lyfter luren och ringer dem och förhandlar.

Vill man ha billigt så

I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by.
  • MiaMaria N

Men 3, är inte det nåt särskilt med det? Hur var det nu? Är det inte så att täckningen blir påverkad?

Vilken operatör har du då? Låter ju sjukt billigt!

• evolyn

jag har 3 och har nästan aldrig tillgång till mitt nät,nu har min bindningstid gått ut så nu ska jag äntligen byta!

Svar på tråden Billigaste mobilabonnemanget - vad har du???? (snabb hjälp!)