• tribenn

    Carl von Linné

    Är det någon mer som har varit på utredning eller första besök för utredning på Carl von Linné i Uppsala.
    Vad tycker ni om kliniken, läkarna, allmänt?

  • Svar på tråden Carl von Linné
  • C r e d o

    En superfin klinik, alla är jättetrevliga och goa. Snälla sjuksköterskor, allt känns proffsigt men ändå hjärtligt. Jag har gått till Torbjörn Bergh men den andra läkaren är också jättetrevlig. Kan verkligen rekommendera Torbjörn och CvL!

    Och det bästa av allt är korta väntetider och snabb hjälp, jag fick recept på Pergotime på första besöket.


    * Även en liten stjärna lyser i mörkret... *
  • tribenn

    Tack för ditt svar.
    Jag och min man var där tidigare i veckan. Blev inte alls väl bemött av läkaren (inte den du hade)
    och jag var väldigt ledsen när vi åkte därifrån.

  • Söta Nasse

    tribennn
    var du hos Jan Holte eller Norrmannen?

    Jag har varit hos alla tre och tycker bäst om norrmannen, men han jobbar itne så mkt på kliniken men var med och startade den.

    Tycker nog bättre om jan holte än torbjörn,
    Jan Holtte som jag går mest hos har dock en förmåga att tro att det är superenkelt för en att gå igenom det här och tror att man vill kämpa hur länge som hellst.. Det är väl mer så att man får kämpa själv för att de skall göra något.

    Själv kommer jag att kräva en hel del när dem öppnar igen

  • Modette

    Jag upplevde att CvL var en bra och proffsig klinik när vi gick där i våras. Jag hade mest Torbjörn, han pratar kortfattat men tillräckligt, Jan Holte va också bra...

    Vår insemination lyckades efter tredje försöket i ostimulerade cyklar. Vi kände inte att denna klinik "lurade" på oss onödiga kostnader utan sa vad de tycke var värt att prova..

    Lycka till alla ni som kämpar!!

    Gravid i vecka 15

  • Mejas mamma

    Hej!
    Vi utreddes här på orten, men gjorde IVF:et på CvL. Upplever stället som "mysigt"! Det är hemtrevligt på något vis. Kan vara för att det gick så bra sist som man känner "mysfaktorn", och nu ska vi dit igen om ett par veckor för ett nytt IVF i ett försök till att ge vårt lilla mirakel ett syskon.

    De ser verkligen till att man inte känner sig olustig, eller obekväm. Systrarna var jätterara och läkarna ger ett proffsigt intryck.

    Torbjörn är den som vi gått hos... tror jag...

  • Mejas mamma

    Söta nasse: Vad är det du ska kräva av dem? *nyfiken i en strut*

  • Maxie

    Efter nästan 7 års barnlöshet sökte vi oss till CvL och träffade dr H. Han var torr och saklig, kanske lite brist på medkänsla. Men han gav oss hopp och räknade ut våra möjligheter till 40% vid ivf. Så vi köpte ett trepack ivf. I mars genomgick vi det första försöket och nu är jag gravid i v 22. Jag träffade alla tre läkarna och tyckte jag fick god hjälp av alla tre. De tar en på allvar och ansträngde sig verkligen för att hjälpa mig när jag blev lite överstimulerad. Och syrrorna och labbpersonalen är gudomliga! Tycker att CvL var betydligt bättre än SH där vi gått ett bra tag innan.

  • Lycka1012

    Jag gillar nog sköterskorna bättre än läkarna. Har haft både Holte, Oddvar (norrmannen) och en kvinna som heter Karin.

  • Lolla34

    Dåliga!! Jag hade misslyckade ivf där. Jag läste om de och trodde de var proffs men nix de är precis som alla andra kliniker inget märkvärdigt alls. Om dina ägg är dåliga dvs att du har gått upp i ålder och är 39 då kan inte ens de hjälpa dig. De bad mig ALDRIG ta vitaminer under min ivf behandling. Vilket är jättekonstigt! De fick ut ett värdelös ägg. Jag var så ledsen och besviken på dem.  De bad mig bara ta deras värdelösa sprutor som inte hjälpte alls. Vid äggplock hade jag mest tomma blåsor. De pratade om att de såg flera blåsor men de kunde inte se att de var tomma.  De fick ut ett dåligt ägg. Inte nog med att de är dåliga så har de även höjt sina priser sjukt. Jag läste överallt att kvinnor som försöker bli gravida tar vitaminer, kosttillskott. När du har betalat dina pengar så kommer de bara med dåliga ursäkter. Man känner sig lurad och blåst.  


    besviken
Svar på tråden Carl von Linné