• mama80

Näsblod??

Äckelvarning Ja näsblod!? Har aldrig haft näsblod innan men de senaste två veckorna har jag haft det tre gånger. Det fullkomligt forsar blod ur näsan på mig. Första och andra gången var på jobbet, et mycket stressigt sådant men sista var imorse, jag vaknade av det. Det konstiga är att det kommer långa blodklumpar, uäh, som jag kan snyta ut och sen slutar det tvärt. Är i 23+6. Någon som har en gissning?

• Svar på tråden Näsblod??
  • strojes

slemhinnorna blir ju påverkade under graviditet, nästäppa är ju mycket vanligt under graviditet tex. skulle gissa att de är torra och sköra på dig nu. det finns näsolja att köpa på på sprayflaska på apoteket (vet ej om det är något hinder för gravida att använda den). Den ska motverka torra slemhinnor.

• Flashy83

Innan jag blev gravid så blödde jag typ aldrig, eller det var aldrig något näsblod för min del. Men sen under graviditeten har jag jätte lätt för att blöda näsblod, med klumpar som du. Men det är visst ingen större fara. ta det bara varsamt med näsan...

• mama80

Jo det är väl så att slemhinnorna blir sköra men det var ju aldrig något problem när jag väntade ettan. Tänkte bara att det kanske kan ha att göra med att jag stressar så förbaskat på jobbet. Det är bara i höger näsborre också, konstigt. Men att det kom imorse innan jag hade vaknat...

• frsu

Jag hade också problem med näsblod under en period av min graviditet. Då fick jag höra att det hade att göra med hormonförändringar. Vet inte om det stämmer men näsblodet försvann iaf efter ett par veckor.

• mama80

Ok, hoppas på det, lite jobbigt när man står i kassan och känner att shit vad jag blev snorig

• Therese6699

Jag hade några rejäla näsblodsblödningar jag också under graviditeten. Dom säger att slemhinnorna blir skörare + att man har mycket mer blod i kroppen så det är inte alls ovanligt.

Tess

Svar på tråden Näsblod??