• AnneSophie

Har du köpt nya fönster nyligen?

Har du köpt nya fönster nyligen?

Vilket företag handlade du av och är du nöjd med produkten / pris / leverans etc?

Vi sållar!  

• Svar på tråden Har du köpt nya fönster nyligen?
  • Sencha

Eftersom jag redan tipsat om Qvesarum, så får jag väl nöja mig med att puffa tråden åt dig lite

• AnneSophie
    Lycka77 skrev 2007-06-17 21:19:02 följande:
    Vi har köpt alla våra fönster av www.fonsterfabriken.se/ och vi är mycket nöjda med dem, men så har vi ju inte så många andra fönsterleverantörer att jämföra med.
    Ah, vi väntar på offert från just dom (bland annat) så det var ju positivt att höra!
    Sencha skrev 2007-06-16 23:56:19 följande:
    Eftersom jag redan tipsat om Qvesarum, så får jag väl nöja mig med att puffa tråden åt dig lite
    Tack! Kyss
  • Allinug

Vi köpte fönster från SP fönster. Jättenöjda.

Mamma till Björn 030812 (v.38+4) och Adrian 070126 (v.38+2)
  • AnneSophie
    Allinug skrev 2007-06-17 22:32:17 följande:
    Vi köpte fönster från SP fönster. Jättenöjda.
    Tack, ja....vi har kollat på dom också men dom verkar inte ha så stora fönster som vi behöver. Tyvärr. Annars är det ju ett välkänt företag.
    Dom kan väl specialtillverka men då får man ju betala ohyggliga summor per fönster.
  • Dundermamman

När vi renoverade köket innan jul så bytte vi köksfönstren. Vi valde då Trarydfönster!
    Vi kommer att byta fönster i alla rum vartefter vi tapetserar om, alla blir då såklart av samma tillverkare!
    Vi väljer aluminiumbeklädda för minsta underhåll. Vi gav 4500:- för måttet 12*12 och 3000:- för måttet 8*12. Det var då kampanjpris med 20% rabatt!

• AnneSophie
    Dundermamman skrev 2007-06-18 09:56:24 följande:
    När vi renoverade köket innan jul så bytte vi köksfönstren. Vi valde då Trarydfönster!Vi kommer att byta fönster i alla rum vartefter vi tapetserar om, alla blir då såklart av samma tillverkare!Vi väljer aluminiumbeklädda för minsta underhåll. Vi gav 4500:- för måttet 12*12 och 3000:- för måttet 8*12. Det var då kampanjpris med 20% rabatt!
    Mmm har kollat Traryd också och det är lite samma problem som med SP-fönster. Dom har inte storleken som vi eftersöker. Annars har ju Traryd väldigt bra omdömen om sig när man kollar runt.
    Tack!

Ah vad enkelt (och billigt) det hade varit om det hade gällt normal storlek på fönstren. *suckar*
  • Sencha
    AnneSophie skrev 2007-06-18 09:58:46 följande:
    Mmm har kollat Traryd också och det är lite samma problem som med SP-fönster. Dom har inte storleken som vi eftersöker. Annars har ju Traryd väldigt bra omdömen om sig när man kollar runt.Tack! Ah vad enkelt (och billigt) det hade varit om det hade gällt normal storlek på fönstren. *suckar*
    Ja... fast när det gäller charmiga gamla hus är det ju så sällan frågan om standardmått
  • AnneSophie
    Sencha skrev 2007-06-18 10:02:27 följande:
    Ja... fast när det gäller charmiga gamla hus är det ju så sällan frågan om standardmått
    Ha nä verkligen inte och det är ju det som _är_ charmen får man väl säga. Fast också det som är ibland är lite irriterande.  
  • Smultronet12

har du kollat med Mockfjärdsfönster?
    Vi är ute och letar efter fönster vi också, för oss så verkar det i dagsläget stå mellan Mockfjärd, SP och Traryd!

• AnneSophie
    Smultronet12 skrev 2007-06-18 10:06:51 följande:
    har du kollat med Mockfjärdsfönster?Vi är ute och letar efter fönster vi också, för oss så verkar det i dagsläget stå mellan Mockfjärd, SP och Traryd!

Ja, jag väntar på en katalog från dom.
    Jag tycker bara attd et är så fånigt att prislista inte ingår i katalogen. Då måste jag ringa dom också.

Oavsett, jag ringde dels bygghemma.se (samma koncept som Skånska Byggvaror) och dels Allmogefönster.

Kollade vad för slags fönster bygghemma.se säljer, och det är Allmogefönster (vilket är bra).

- Bygghemma.se tar 5414 (inkl moms) för 120*180. Ca 10 veckors leveranstid.

- Ringde Allmogefönster och exakt samma fönster som ovan kostar 7200 (inkl moms). Lika lång leveranstid.

Absurt!
    Det är över 14 000 kronor dyrare att handla direkt av Allmogefönster!

• Laire

Detta kanske ni redan har stenkoll på, men ändå

Tänk på att alla fönster inte behöver gå att öppna, då är man helt plötsligt nere på halva priset många gånger. Har du tre fönster i bredd på bottenvångingen kanske du bara behöver ha ett öppningsbart (om du inte är väldigt anti att gå ut och tvätta fönstren), eller fönster mot en balkong, då kan man också tvätta utsidan utifrån och vädra med balkongdörren.

Många som yttrar sig har ingen egen mening, bara motsatsen till andras.
  • AnneSophie
    Laire skrev 2007-06-18 11:25:14 följande:
    Detta kanske ni redan har stenkoll på, men ändå Tänk på att alla fönster inte behöver gå att öppna, då är man helt plötsligt nere på halva priset många gånger. Har du tre fönster i bredd på bottenvångingen kanske du bara behöver ha ett öppningsbart (om du inte är väldigt anti att gå ut och tvätta fönstren), eller fönster mot en balkong, då kan man också tvätta utsidan utifrån och vädra med balkongdörren.
    Ja jag vet!! Vi har tänkt på detta också. Problemet är att fasta fönster inte alltid ser likadana ut som dom öppningsbara i samma serie. Då ser det konstigt ut.
    Annars hade det för oss varit den optimala lösningen eftersom vi egentligen bara behöver 4 öppningsbara fönster (utav 8 fönster totalt).

Svar på tråden Har du köpt nya fönster nyligen?