Har du köpt nya fönster nyligen?
Vilket företag handlade du av och är du nöjd med produkten / pris / leverans etc?
Vi sållar!
Vilket företag handlade du av och är du nöjd med produkten / pris / leverans etc?
Vi sållar!
Eftersom jag redan tipsat om Qvesarum, så får jag väl nöja mig med att puffa tråden åt dig lite
Vi har köpt alla våra fönster av http://www.fonsterfabriken.se/ och vi är mycket nöjda med dem, men så har vi ju inte så många andra fönsterleverantörer att jämföra med.
Vi köpte fönster från SP fönster. Jättenöjda.
När vi renoverade köket innan jul så bytte vi köksfönstren. Vi valde då Trarydfönster!
Vi kommer att byta fönster i alla rum vartefter vi tapetserar om, alla blir då såklart av samma tillverkare!
Vi väljer aluminiumbeklädda för minsta underhåll. Vi gav 4500:- för måttet 12*12 och 3000:- för måttet 8*12. Det var då kampanjpris med 20% rabatt!
har du kollat med Mockfjärdsfönster?
Vi är ute och letar efter fönster vi också, för oss så verkar det i dagsläget stå mellan Mockfjärd, SP och Traryd!
Ja, jag väntar på en katalog från dom.
Jag tycker bara attd et är så fånigt att prislista inte ingår i katalogen. Då måste jag ringa dom också.
Oavsett, jag ringde dels bygghemma.se (samma koncept som Skånska Byggvaror) och dels Allmogefönster.
Kollade vad för slags fönster bygghemma.se säljer, och det är Allmogefönster (vilket är bra).
- Bygghemma.se tar 5414 (inkl moms) för 120*180. Ca 10 veckors leveranstid.
- Ringde Allmogefönster och exakt samma fönster som ovan kostar 7200 (inkl moms). Lika lång leveranstid.
Absurt!
Det är över 14 000 kronor dyrare att handla direkt av Allmogefönster!
Alltså... 14 000 kronor dyrare för oss i slutändan menar jag.
Detta kanske ni redan har stenkoll på, men ändå
Tänk på att alla fönster inte behöver gå att öppna, då är man helt plötsligt nere på halva priset många gånger. Har du tre fönster i bredd på bottenvångingen kanske du bara behöver ha ett öppningsbart (om du inte är väldigt anti att gå ut och tvätta fönstren), eller fönster mot en balkong, då kan man också tvätta utsidan utifrån och vädra med balkongdörren.