• LinSar

allergisk mot jordgubbar

Misstänker att min tös är allergisk mot jordgubbar.Va på kalas igår där hon åt det och hon kom och klagade att det kliade på underarmarna.Idag va vi på studentkalas och där va det jordgubbar med som hon åt och det blev på samma sätt då att det kliade på armarna.
    Är nån av er eller har ni barn som inte tål jordgubbar.Hur reagerar dom/ni????

• Svar på tråden allergisk mot jordgubbar
  • gullican

Ja, jag hade likadant när jag var liten men det växte bort med åren. Inte riktig allergi utan mer en överkänslighet mot nåt ämne i jordgubbarna (och en del andra röda frukter/bär)

• LinSar

tänkte bara så hon inte blir allergisk mot en massa saker nu så man måste passa.(hon är 5år)Tänkte på att en del blir ju svullna i munnen och så.

• gullican
    LinSar skrev 2007-06-16 23:27:39 följande:
    tänkte bara så hon inte blir allergisk mot en massa saker nu så man måste passa.(hon är 5år)Tänkte på att en del blir ju svullna i munnen och så.
    Ja, det KAN ju vara allergi så du kanske bör kolla det för säkerhets skull. För mig var det bara en överkänslighet  när jag var liten. Det är ganska vanligt just mot röda bär, jag var också överkänslig mot tomater och apelsiner, men det växte också bort.
Svar på tråden allergisk mot jordgubbar