• Anonym

Mitt öga!!! Hjälp

Har haft problem med pollen i ett par år nu. Och lite över en vecka har jag haft väldigt röda ögon på kvällarna. Har varje år testat olika ögondroppar och sköjt ofta med kallt vatten för att lindra kliandet.

Vst precis och tvättade av mig igen och det kändes som jag hade skärp innanför ögonlocket. Tittade närmar och såg i spegel att det såg ut som sånt ögonsnor på ögonvitan mellan iris och vad det nu heter... ögonkanten mot näsan. Skulle ta en tops för att få bort "skräpet", men det var inget skärp. Bara ögonvitan som verkar väldigt svullen och vääääldigt iriiterat.

Om jag fäster blicken på en punkt rakt framför mig och vrider huvudet så ögat åker in mot mitten, så ser man hur ögonvitan skrynklar ihop sig! Känns jätteobehagligt! Någon som vart med om liknande?

Ska till akuten imorgon men vill bara vet aom någon tror detta är farligt? Känner av mitt öga hela tiden nu och blinkar som en idiot för att inte klia.

• Svar på tråden Mitt öga!!! Hjälp
  • Nikhita

Äter du inte tabletter? Typ Kestine?
    Jag har lidit av Pollen och det blev bättre med tabletterna.

• Dark Intentions

Sådär får jag om jag får en allergisk reaktion när jag varit bland djur.
    Det brukar gå ned av sig självt.
    Testa att lägg is i en handduk och håll försiktigt mot ögat!
    Ring in imorgon om det inte känns bättre!

Jag hatar pollen och allt vad det innebär

• Dark Intentions

Ta det lugnt med ögonen också!
    Försök att inte pilla, skölja så mycket du bara kan!!

• Anonym

Sköljer som en idiot. Känns som ögat ska trilla ur snart... Läskigt.

Kollade i spegeln igen efter senaste sköljningen och det ser ut som jag fått någon bubbla under ögonvitan.. Min sambo är tokig på mig och säger han ska ta mig till läkarn imorgon bitti.

Jag har alltid varit sån att när det gäller vård "äh det blir bra snart" men mitt öga känns lite viktigt iaf...

Har inte varit nära något djur idag och inte ute mer än vanligt.

Äter allergitablette och tar ögondroppar nu. men inget hjälper. Det är lika illa varje kväll. för att inte tala om min stakars näsa och hals. Blir genomtäppt och har varit det på dagarna nu också. Min hals får jag ont i pga att jag inte kan andas på nättern och snarkar mig igenom dom enligt min sambo :)

Hatar det här!!! Kommer inte kunna sova känns det som nu fast jag är megatrött.

• yin yang

Jag tror du ska sluta tvätta ögat så mycket, bättre och vänta till imorgon. Förstår det är obehagligt, särskillt när det gäller ögat, men jag tycker det låter som mer än bara en allergisk reaktion.

• Åja81

Min mamma fick som bubblor i ögon vitan då hon inte tålde höet til mitt marsvin, hon skjöljde med koksaltlösning (tror jag) sterilt vatten är väl det, testa! Kolla upp först så man verkligen kan ha det i ögonen för jag är osäker.. hon tyckte det kändes skönt!

• Anonym

Vi har testat med någon sån ögonsköljning också men det har inte hjälpt... Nu rinner det mest om ögat oc´h jag vågar inte göra nåt mer idag med det....

Får se om jag får någon sömn, ananrs blir det lgonakuten imorgon bitti.

Har ju varit väldigt röd och irriterad i ögat över en vecka nu. Men inte haft sån här "bubbla" innan....

får bege mig till sängen nu och se vem av oss får mest sömn här inatt. jag eller min sambo.

• Grannen

Har du ringt sjukvårdsupplysningen?

• smh78

Hej hoppas det löst sig!!

Men jag har haft så! Har alltid haft lite strul med känsliga ögon och för ett par år sen fick jag så efter att ha varit lite irriterad ett par dar vaknade jag med svullen ögonvita, jätteläskigt! Den veckade sig när jag tittade åt sidan!
    Men jag var inne på akuten och allergitabletter hjälpte inte, de sa att det var ögonkatarr och jag fick kortisondroppar att droppa i med ett par timmars mellanrum. Det hjälpte verkligen, men det var skumt för det gjorde verkligen ont i ögat och när det närmade sig att det var dags att ha i nya droppar började det värka oerhört minns jag, för att sedan bli bättre på bara några minuter med dropparna!

Men det var helt borta på ett par dagar och sen har jag inte haft det igen.

• Melissa

Hej!

Känner igen det där jag också. Ibland kan jag känna hur det börjar klia i ögat jättemycket och sedan svullnar det upp precis som en stor bubbla på ögonvitan. Tittar man åt sidan så veckar sig hinnan, känns inte så skönt direkt och ser fruktansvärt äckligt ut. Ibland när det blivit så för mig, så tar det en halvtimme tills ögat blir som vanligt igen, men ibland har det tagit upp till 4 tim. Det är så olika.Har även fått det i bägge ögonen samtidigt fast inte så många ggr. Har haft så i flera år, vissa perioder händer det oftare, sedan kan det vara borta länge igen. Det är en kraftig allergisk reaktion har läkaren sagt till mig, men när jag gjort allergitester så visar det ingenting, lite jobbigt att inte veta vad jag reagerar så starkt emot..
    Tror själv att det är något slags damm, då jag börjar nysa och ögonen börjar klia när jag varit i förrådet tex...måste nog göra ett nytt test..

• Dark Intentions

Jag var lite trött igår men med
    "Försök att inte pilla, skölja så mycket du bara kan!!"
    menade jag att du inte ska skölja ögat! Försök att låta det vara.
    Hoppas du får hjälp idag, det är inte roligt det där. :S

• Anonym

Tack för era svar!

Har nu sovit ill och från hela natten men inte fått någon ordentlig sömn. Har låtit ögat vara så gott jag kunnat. Var dock tvungen att pilla lite för att kunna få upp ett öga iaf när jag behövde gå på toa då de klibbat igen.

Är genomtäppt i näsan. Fått snuta mig med så mycket så det gått åt en hel rulle skithuspapper. Så nu ä rjag jättenarig på överläppen  och partiet under näsan. Har inte kunnat göra annat då det bara börjat rinna som vatten ur en kran jätteofta.

Varje gång jag lyckats slumra till så har jag snarkat till och vaknat av det själv för att jag har svårt att koppla av då jag inte vill väcka min sambo.

Mina ögon är fortfarande röda vilket de varit jätte många morgnar nu. Det ena veckar fortfarande ihop sig.

Sambo kokade vatten till mig mitt i natten med ligiment eller vad det heter. Så jag täckte för mina ögon och hängde över kastrullen på spisen och han stpod bakomoch höll en handduk över mig, allt för att täppheten ska försvinna, men icke. Hjälpte inget!

Fattar inte hur mycket snor man kan ha!!! Snart är det väl hjärnan som kommer när jag snyter. Kan inte dra in när det rinner till för det är helt täppt....

Det där med kortisondroppar lät skönt. Lär nog behöva göra en ordentlig allergiundersökning. Får man göra det på en gång när man kommer in eller får man en tid till det senare?

• Dark Intentions

Om du inte har åkt på en ögoninflamation på allergin?

• Anonym

Det är lite bättre men det veckar sig fortfarande.
    Har köpt tre olika nässpray idag som jag tar en efter en. Så täppheten är borta.
    Ögonen börjar alltid klia på kvällen. likaså nu. men ska snart lägga mig så jag hoppas jag får sömn. Ska till jobbet imorgon igen, var hemma ons-fre förra veckan pga detta.

Tack alla som svarat. Ifall jag tar läkarkontakt så återkommer jag med det var för fel. Promise!

• Dark Intentions

Hur går det med ögat?

Svar på tråden Mitt öga!!! Hjälp