• Melami

Fruktansvärd halsont, tips?

Jag har sedan en vecka tillbaka jätteont i halsen.Verkligen jätteont. Känns som halsfluss men jag ser inga prickar. Har sovit dåligt inatt pga av att det gör så himla ont att svälja. Varje kväll tännker jag att det känns säkert bättre imorgon, men det verkar inte vilja gå över...
    Var hos doktorn i onsdags pga ögoninflammation och allergi och sa att jag hade ont i halsen. Läkaren varken kollade mig i halsen eller kände på mig utan sa att det förmodligen kom av ögoninflammationen, att det var ett virus. Kunde oxå vara lite pga av allergin, men mest troligt en infektion.

Nu vet jag inte vad jag ska göra eftersom det gör så ont. Är inte alls som vanligt halsont som sätter sig på rösten tex.

Vår VC är så himla knepig oxå, jättesvårt att få tid, så jag kommer knappast få komma till "bara" för halsont. Dessutom brukar dom så fort man nämner att man är gravid hänvisa till MVC.

Nån som har tips om lindring eller som har haft samma problem? Hur länge är det ok att vänta på att det ska gå över?
    Man vill ju inte gå omkring med en infektion heller när man är gravid.....

- Mamma till världens finaste hårdrockssessa född 060108 o bebbe i magen BF 15/10-
  • Svar på tråden Fruktansvärd halsont, tips?
  • Melami

puffar...

- Mamma till världens finaste hårdrockssessa född 060108 o bebbe i magen BF 15/10-
  • midsomer

Har fått precis likadant. Ibland är det som en klump i halsen. Känns obehagligt. Men jag tror det är nånting som går just nu.

Jag har så otroligt svullna tarmar också så det trycker på mellangärdet. När jag ligger ner känns det som att maten nästan vill komma upp ur halsen för att det är så lite plats i magen. Då känns halsen lika skum och jag tror det påverkar också. Det blir som en variant av halsbränna fast konstigare :)

Så det är inte nån form av magkatarr du har?

• muulin

halsfluss går ju runt runt nu! tycker du ska kolla, så det kanske kan bli brqa nångång!
    lycka till!

• Junipingla

har haft PRECIS likadant! Hade även ögoninflammationen from HELL!!!!
    Min halsonda börjar försvinna men den satt i nästan 2 veckor

Viktblogg: 56kilo.se | 23.9 kg avbetade, 0.2 kg kvar!! Start 1/1-07
  • Esmiso

koka vatten, häll i salt (rät mkt) och lös upp. Låt svalna och gurgla sedan med detta. Min mormor (som fö var SSK) lärde mig detta och det brukar funka kanon!

• Melami
    midsomer: Nej, magen är det inget fel på, detta sitter i halsen.

muulin: De senaste tre VC jag haft har varit lika svåra med att få en tid. Vet inte om det bara är här i södra Sverige som de är så knepiga....

Junipingla: Jo, ögoninflammation från Hell kan man någ säga att jag hade med. Var något av det värsta jag varit med om! Kanske halsproblemet hänger ihop med det då.

Jojo75: Tack för tipset, får testa det, gör vad som helst så jag slipper detta!
  • Helena28

BESÖK AKUTEN OCH BEGÄR ATT BLI UNDERSÖKT!!!
    Det är så dålig service och förståelse nu idag så man måste
    fan kräva sin rätt för att bli undersökt.. Stå på dig!

• Melami

Att åka till akuten är verkligen inget alternativ. Här hamnar man i en kö där tillståndet avgör när man får komma till, vilket innebär att jag lär få sitta där i flera timmar. Och det orkar jag verkligen inte. Hade det funkat bättre så, men inte ens när man har ett sjukt barn verkar de gå smidigt här på akuten. Tack för tipset ändå.

Svar på tråden Fruktansvärd halsont, tips?