• Nhean

Vad "ska" en man väga om han är 198 cm lång?

Eller vad är "normal vikten", man kan ju iofs kolla BMI men det är lite knepigt om man sportar 5-6 gånger i veckan, tänk nu på hockeysepalre, deras BMI kan ju vara lite hej vilt isf...

Tacksam för svar/ Nea

• Svar på tråden Vad "ska" en man väga om han är 198 cm lång?
  • Nhean

Lite stavfel, men jag bjuder på't

• lishe

Ja det undrar jag också. Min man är 198 cm och väger runt 85 kg. Han väger mer nu än han gjorde för några år sedan men han är smal.

• Nhean

lishe: Jo min gubbe är också så lång. Han tränar dock nästan varje dag så det är svårt o hålla koll på vikten - men fet är han ju inte det vet jag.
    Jag tycker 85 är ganska normal vikt jag... Vad tycker du?

• Giron72

Min man är hockeyspelare, 190 cm och 107 kg.
    Alldeles perfekt!
    Tränar man och har muskler tycker jag (personligen) att en man minst bör väga som han är lång ( minus 1 meter)
    190 = 90 ex. Annars är han för smal.
    Men det är min personliga åsikt.

• elrovi

Rent förenklat har jag hört att på män kan man ta längden i cm - 100 (ex 198 - 100= 98 kg)och på kvinnor -110. MEN är väldigt ungefärligt.

• Nhean

Giron72: Jag håller med dig. Om man tränar så kan man ju inte vara en smalis heller. Min väger 100. Kom o tänka på det när jag såg på handboll i helgen Då handbollsmålvakten var 2 meter lång och han vägde 100 kg, att det är ju normalt att min _super tränande_ ( ) sambo väger så. Äh. Har en liten i famnen, så undra inte om jag bara svamlar...

Nea

• Anonym (Lagom)

Allt beror väl på kroppsbyggnaden. Min kille är 192 cm och väger 130 kg, vilket han tycker är mycket, men då är han väldigt bred och muskulös också. 10-15 kg bort och han vore nöjd ( jag tycker ju att han är perfekt ändå förstås! )

198 cm med normal kroppsbyggnad bör väl lleda till en vikt på ca 100 kg, +/- 10 kg. Ungefär.

Svar på tråden Vad "ska" en man väga om han är 198 cm lång?