• Jennyrockar

Bryta en lilltå?!

I veckan slog jag i lilltån hårt som SATAAAN sådär så jag föll ihop på soffan å bara såg vitt ljus framför ögonen i nån minut! Sen dess har jag så jäkla ont, så fort man nuddar känns det som att tån ska ramla av typ!

Tån ser liiite svullen ut bara, lilltår har ju en så knölig form redan innan så det är svårt å se. Undrar bara om man kan göra nåt om den e bruten, tror själv inte att man gipsar/spjälar eller nåt alls.....
    Kanske bara e en spricka i den, ingen aning, men jag kan iaf inte ha andra skor än flipflop tyvärr!!

~Isaac 9/7-05 å Morgan 9/10 -06~
  • Svar på tråden Bryta en lilltå?!
  • blonde redhead

Nej man gör inget åt en lilltå

• Saltlakrits

Om du tror att den är bruten så ska nog någon titta på den.
    En jag känner bröt en tå och den låg inte riktigt rätt, och då måste de fixa till det.
    Så jag hade nog ringt och hört med en läkare i alla fall...

Mamma till tre underbara barn!
  • elles mamma

Jag har brutit min lilltå två gånger och de gjorde inget åt det men attans vad ont jag hade nu några år senare är den lite knubbigare än den andra och knallröd...

en dag i taget
  • ellam71

Man gör inget åt en bruten lilltå. Den läker av sig själv men satan så ont det gör..... ajajaj *tycka synd om, det brukar juhe kännas lite bättre om man får va lite ynklig=D *

• Hallontrollet

Här har du en som brutit lilltån 3 gånger (samma lilltå också).
    Första gången var på konståkningen då jag var typ 8.
    Då gipsade dom från foten till knävecket.
    Men det bara för att dom insåg att ja inte skulle sitta still utan gips och då kanske förvärra skadan.

Andra och tredje gången har dom inte gjort nått.
    Inte ens behövt komma till läkaren då dom inte gör nått åt det!

Men ring sjukvårdsupplysningen kankse och kolla vad dom anser!

- mamma till världens underbaraste Ellioth 25/11-2006 -
Svar på tråden Bryta en lilltå?!