Har du gått ned i vikt av Metformin?
äkare som studerar PCOS i Sverige (och världen ) är oeniga om vilka kvinnor som blir hjälpta av Metformin Vid PCOS. Många har kvinnor har blivit besvikna när effekten uteblir av Metformin eller när de blir dåliga i magen och måste sluta i förtid.
Nu blir detta en ovetenskapligstudie men det kan kanske ge oss en fingervisning om hur effektivt Metformin är vid fetma, övervikt och normalvikt vid PCOS.
Bra om DU som läse detta och tar metformin röstar .
Undrar hur många hundra ,vi är som tar Metformin i Sverige, om vi är så många.
Själv har jag fått god hjälp av Metformin samtidigt som jag ändrat livsstil och kostvanor. Tyvärr ej nått idelavikten som gäller mig edn BMI tabellen.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-06-17 09:46:09:
Läkare som studerar PCOS i Sverige (och världen ) är oeniga om vilka kvinnor som blir hjälpta av Metformin vid PCOS.
Många har kvinnor har blivit besvikna när effekten uteblir av Metformin eller när de blir dåliga i magen och måste sluta i förtid.
Nu blir detta en ovetenskapligstudie, men det kan kanske ge oss en fingervisning om hur effektivt Metformin är vid fetma, övervikt och normalvikt vid PCOS.
Bra om DU som läser detta och tar Metformin röstar.
Undrar hur många hundra ,vi är som tar Metformin i Sverige, om vi är så många.
Själv har jag fått god hjälp av Metformin samtidigt som jag ändrat livsstil och kostvanor. Tyvärr ej nått idealvikten som gäller mig enligt BMI-tabellen.