• LiselottePCOS

Har du gått ned i vikt av Metformin?

äkare som studerar PCOS  i Sverige  (och världen ) är oeniga om vilka kvinnor som blir hjälpta av Metformin  Vid PCOS.  Många har  kvinnor har blivit besvikna när effekten uteblir av Metformin eller när de blir dåliga i magen och måste sluta i förtid.

Nu blir detta en ovetenskapligstudie men det kan kanske ge oss en fingervisning om hur effektivt Metformin är vid fetma, övervikt och normalvikt vid PCOS.

Bra om DU som läse detta och tar metformin röstar .
    Undrar hur många hundra ,vi är som tar Metformin i Sverige, om vi är så många.

Själv har jag fått god hjälp av Metformin samtidigt som jag ändrat livsstil och kostvanor. Tyvärr ej nått idelavikten som gäller mig edn BMI tabellen.

Har du gått ned i vikt av Metformin ?
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-06-17 09:46:09:
    Läkare som studerar PCOS i Sverige (och världen ) är oeniga om vilka kvinnor som blir hjälpta av Metformin vid PCOS.

Många har kvinnor har blivit besvikna när effekten uteblir av Metformin eller när de blir dåliga i magen och måste sluta i förtid.

Nu blir detta en ovetenskapligstudie, men det kan kanske ge oss en fingervisning om hur effektivt Metformin är vid fetma, övervikt och normalvikt vid PCOS.

Bra om DU som läser detta och tar Metformin röstar.

Undrar hur många hundra ,vi är som tar Metformin i Sverige, om vi är så många.

Själv har jag fått god hjälp av Metformin samtidigt som jag ändrat livsstil och kostvanor. Tyvärr ej nått idealvikten som gäller mig enligt BMI-tabellen.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du gått ned i vikt av Metformin?
  • vofflan

Jag gick ner massa, men inte utan jobb, jag kämpade jättemycket .

• LiselottePCOS

Ja  vofflan håller med dig, jag har inte kunnat luat mig tillbaka och rulla tummarna...det är en daglig kamp.  Får hela tiden tänka mig för.

• nylsa

Jag har blivit hjälpt av metformin, men har samtidigt ändrat på en del annat, så jag vet inte hur mycket som är tack vare metforminet. Efter tre-fyra månader med metformin 3 x 500 mg/dag har jag tappat 7-8 kg. Hade tur och slapp biverkningar med dålig mage osv.

• nylsa

Glömde skriva att jag hade ett BMI på knappt 30 innan, och hoppas på att gå ner ungefär lika mycket till de kommande månaderna, vill gärna komma under 25 åtminstone. Tror att jag kommer få kämpa en hel del då, det går långt ifrån av sig själv med metforminet, men jag tror att det blir enklare än utan.

• LiselottePCOS

Puff! Rösta på alla ni som är medlemma och har testat Metformin

• LiselottePCOS

puffilipuff...rösta på. 11 röster är lite det säger inget säkert...Undra hur många det finns med PCO/S här på FL

• vofflan

Jag funkar bättre med metformin, jag mår mycket bättre i kroppen, synd att man inte får äta det jämt Jag har några burkar kvar som jag tänker äta när jag ammat klart,

• LiselottePCOS

14 röster, finns det flera???? som är medlemmamr och har PCOS och tar metformin?

• LimeOliv

Är smal med PCOS och röstade därför på Nej, har samma vikt. Ville inte heller ha Metformin för att gå ner i vikt utan för att balansera de störda hormonnivåerna.

• buslings mamma

Har bara ätit metformin i ca 1.5 mån och gått ner ca 5kg, men motionerar iaf 3 dar iveckan och äter en hyffad balanserad kost

Svar på tråden Har du gått ned i vikt av Metformin?