• ia1

Majskrokar

Har vid flera tillfällen läst här på FL att föräldrarna gett sina barn majskrokar.
    Min fråga är: Var finns dom??!! Vad är det för märke, var köper ni dem, vad innehåller de??

Har kollat i affären här hemma men inte hittat något som kan vara det ni pratar om och jag tror min son skulle ha jättekul med dessa krokar, han gillar att plocka med allting.

Ha det gott och ta hand om er!

Jonatan föddes onsdagen den 4/10. Vår son är äntligen här!!
  • Svar på tråden Majskrokar
  • Xarisma

Köpte våra på ICA kvantum Något okänt märke typ.. stor säck bland chipsen

• Dino78

KOlla deras hemsida så står det vart man kan köpa dom.
    Har aldrig köpt dom själv men såg att dom kommit till sollentuna nu och där är min sambo ibland så han ska köpa dom nästa gång han är där.

DIF i själ och hjärta
  • EmA

jag såg att de hade de i en nyöppnad barnvagnsbutik här i stan, kanske fler såna butiker har de?

Mamma till Tindra 070112
  • Silverkatten06

Jag har hittat både på ett Coop och på två ICA-butiker. Brukar stå vid barnmaten. Det är en ganska stor, genomskinlig påse med rött tryck.

Här hittar du återförsäljare: www.majskrokar.se/af.htm

• ia1

Tack tack tack så otroligt mycket för era svar!!!
    Hittade iaf ett ställe där jag kan handla dem, "bara" två mil bort
    Vad gör man inte för sin älskade son!!!

Jonatan föddes onsdagen den 4/10. Vår son är äntligen här!!
  • Trynträ

De är ju jättemenlösa och smakar absolut ingenting. Varken salt eller särskilt mycket majs. Som att käka luft. Då kan man hellre låta bli istället för att betala dyrt för nåt sånt.

• gresligagreta

jag skulle inte klara utan och har bunkat upp ett lager de är svåra att få tag i!

• Silverkatten06
    Trynträ skrev 2007-06-17 18:09:40 följande:
    De är ju jättemenlösa och smakar absolut ingenting. Varken salt eller särskilt mycket majs. Som att käka luft. Då kan man hellre låta bli istället för att betala dyrt för nåt sånt.
    Att de inte innehåller salt är ju en av anledningarna till att man väljer majskrokar till sina bebisar, barn under 1 år ska ju inte äta salt överhuvudtaget eftersom deras njurar inte klarar av det.

Den andra stora fördelen är att de smälter snabbt i munnen så även små bebisar kan äta dem utan att sätta i halsen.

När det gäller smaken, tycker jag att det smakar som popcorn och det är väl ganska gott?
  • Trynträ

Ja smaken är ju som baken. Om barnen gillar det som tilltugg så är det ju bara bra. Själv tycker jag popcorn är mycket godare.

Silverkatten06 skrev 2007-06-17 20:15:30 följande:
    Att de inte innehåller salt är ju en av anledningarna till att man väljer majskrokar till sina bebisar, barn under 1 år ska ju inte äta salt överhuvudtaget eftersom deras njurar inte klarar av det.Den andra stora fördelen är att de smälter snabbt i munnen så även små bebisar kan äta dem utan att sätta i halsen.När det gäller smaken, tycker jag att det smakar som popcorn och det är väl ganska gott?
  • Silverkatten06
    Trynträ skrev 2007-06-19 13:31:13 följande:
    Ja smaken är ju som baken. Om barnen gillar det som tilltugg så är det ju bara bra. Själv tycker jag popcorn är mycket godare.
    Känns som om vi pratar om olika saker, de flesta köper nog majskrokar till sina bebisar, inte till sig själva. För inte menar du väl att du ger popcorn till bebisar? Tycker majskrokar är suveräna till min 10-månaders, men ska jag handla snacks till mig själv väljer jag troligtvis nötter men det skulle jag ju aldrig få för mig att ge till sonen. Blir lite som att jämföra äpplen och päron...
  • gresligagreta

ne jag skulle heller aldrig ge min bebis popcorn?! majskrokarna är bra att ha och de ser ju så skojiga ut

• Trynträ

Aha, jag trodde att vuxna åt majskrokar som ett nyttigare alternativ än chips men det kanske är meningen att det är till barn. Hehe.

Silverkatten06 skrev 2007-06-19 17:33:59 följande:
    Känns som om vi pratar om olika saker, de flesta köper nog majskrokar till sina bebisar, inte till sig själva. För inte menar du väl att du ger popcorn till bebisar? Tycker majskrokar är suveräna till min 10-månaders, men ska jag handla snacks till mig själv väljer jag troligtvis nötter men det skulle jag ju aldrig få för mig att ge till sonen. Blir lite som att jämföra äpplen och päron...
  • gresligagreta

hehe när vi har majskrokar hemma så kan jag inte heller låta bli dom fast de inte smakar nått!

• Silverkatten06
    Trynträ skrev 2007-06-19 19:57:45 följande:
    Aha, jag trodde att vuxna åt majskrokar som ett nyttigare alternativ än chips men det kanske är meningen att det är till barn. Hehe.
    Finns säkert vuxna som gör det i och för sig, min sambo har svårt att hålla sig ifrån sonens påse ibland
Svar på tråden Majskrokar