• Alaay

någon mer i vecka 22. hur mår ni?

Jag mår som en prinsessa förutom håll när jag är ute och går. andfåddheten när jag äter eller sitter ner för att bebisen letat sej längre upp.

men jag bara njuter. Känner att tiden bara rusar iväg
    snart är det inte långt kvar tills bebisen kommer. 18 veckor kvar.

åhh längtar så otroligt mycket efter våran bebis.

• Svar på tråden någon mer i vecka 22. hur mår ni?
  • Annaobebben

Jag är också i vecka 22, BF 20 oktober.

Har mycket vatten i kroppen och har så haft sen vecka 18 ungefär, bebisen lever rövare i magen och flyger runt som en tok. Men rätt mysigt är det.. Min sambo har känt bebisen ett par ggr, men den blir väldigt stilla såfort han lägger handen på magen (så gissa vart hans hand är när jag skall somna)..

Anfådd är jag med, trappan upp till lägenheten är hemsk. Hatar den.

• Alaay

haha. min sambo brukar oxå kika om jag somnar före. dock så har han kännt ett ex antal gånger, och går inte att ta miste när den rör sej. syns ganska så väl utanpå magen.

har inte fått så mycket kramp i vader och så än. men fötterna har svullnat ganska så mycket.

Jag har BF 27 Oktober. men vi har en känsla av att den kommer komma tidigare,

är så skönt och slippa illamåendet som man hade i början av graviditeten.

hur ställer sej din sambo/man inför bebisen och graviditeten?
    min blivande man tycker det är jätte mysigt, men säger dock inte så mycket, tror han fortfarande inte förstår att vi ska få en bebis.

för mej känns det fortfarande overkligt fast man känner bebisen så väl.

• Annaobebben

Mina fötter är också svullna, men det går upp till knäna ungefär, har fått köpa ett nytt skoförråd för att kunna arbeta..

Illamåendet har börjat komma tillbaka på mig, men hoppas att jag bara börjar bli sjuk eller ngt.. Räcker med problem under denna här lilla graviditeten nu ;)

Sambon är väl glad, men han tycker nog inte det är så verkligt ännu, han tror väl fortfarande att missfallsrisken är för stor så han vågar inte ta ut något i förväg, men när han känt den sparka har han blivit helt till sig. Refererar dock bebisen på UL-bilderna till Homer Simpson och undviker helst att prata om allt som bebisen behöver.. Undra om vi någonsin kommer köpa en vagn till den ;)

• Safireee

Jag är också i vecka 22. Mår bättre än på riktigt länge. Jag blir lätt andfådd och har dålig kondis (men idag orkade jag cykla in till city och tillbaka, ca 15 minuter x2!). Sen har jag fått en himla aptit och vaknar varje natt av att jag är täppt i näsan och måste ta saltlösning. Men annars är det inga problem. Har fått en söt liten kula och idag har jag köpt bekväma BHar utan bygel (amningsbh) och ett par sköna skjorts.

Jag tycker också att tiden har gått så himla fort. Nu är det ju bara runt fyra månader kvar. Bebben har sparkat i tre veckor nu och ibland spjänar den till så att det gör riktigt ont. Men det är mysigt ändå.

• Cdot

Jag gick in i vecka 22 idag!

Mår bara bra måste jag nog säga. Det har kliat på brösten om fan i två veckor nu och lite på magen. Det är väl det enda jag kan klaga på.

Förövrigt är det mycket rörelse i magen vilket är helt underbart!

• MrsJoones

Är också i v 22..mår bara bra..Förutom att man blir anfådd för minsta lilla haha..Jag är mycket ute och går då man har hund och jag känner av SD när jag promenerar. Sen har jag fått halsbränna på kvällen så jag brukar knapra novalucid innan läggdags. Har ni sökt havandeskapspenning?

• identitet

Jag är också i v. 22 idag Mår kanon, men har gjort det hela tiden. Känner av det där som kallar fogar ibland bara. Känt bebisen ordentligt nu och det är ju såå mysigt!

• Mrs Tercan

Jag e med i vecka 22 nu=) Känner bebben väldigt ofta o själv mår jag jätte bra. Jag känner mig lagon gravid för nu äntligen börjar magen synas lite grann o folk vågar fråga om man är gravid och de känns jätte mysigt. Inte så många som har fått känna på srarkar än dock, min man har kännt ett par gånger men oftast så känner han när han lägger örat till o sen så e det min svågers lilla dotter på tre år som alltid har turen att få känna, så fort hon lägger handen eller huvudet på magen så blir det ett himla liv o hon tycker de e så spännande=P

de enda "biverkningar" jag har nu med graviditeten är att jag kan känna att jag får ont i magen då o då, långt upp på vänster sida speciellt som kramper men de hör till fick jag förklarat=P,

o så sendrag eller kramp i vaderna usssssccccchh va jobbigt jag hade de i början av grav. med de slutade men nu i veckan e den tillbaka så hoppas den försvinner snart igen=P O så de eviga kissandet så klart men den lär jag väl stå ut med ett tag till=P

• Tiia

Här är en till i vecka 22, har beräknat till 19 oktober. Har hittils mått jättebra. Hoppas det fortsätter lika bra.

• Madee

Här är en till i v22.
    Jag undrar över en sak.
    Känner ni sammandragningar?
    Detta är mitt tredje barn men jag har aldrig känt såna här sammandragningar. Gör inte ont men det spänner obehagligt och magen blir som en boll. Vill nog bara ha lugnande svar att ni oxå känner det
    Borde vara vanligt med tredje barnet ju.....

• Alaay

jag pratade med min BM om att jag har sammandragningar när jag anstränger mej, är ute och går eller bär något, men är fullt normalt eftersom livmodern tränar sej inför förlossningen, det ska tydligen massera barnet har jag läst

• Madee

ok. Har inte känt det såhär innan bara. Men det är ju bra med sammandragningar, allt för att förbereda

• Annaobebben

Min bebbe har börjat få rutiner.. :|

Mellan 22.00 och 22.45 sparkar den som bara den. Pappan har känt tre sparkar på raken nu, det är rekord, då blev han riktigt glad. Tror han börjar känna sig mer delaktig nu.

Hur är ert humör?
    Är ni labila?

Jag har de senaste dagarna börjat lipa för minsta lilla, det kan vara en söt fågel på en gren, eller saknaden av min syster med familj osv. Minsta lilla.. :|

• Alaay

mitt humör är ganska bra faktiskt. sällan jag får pms. men kan ta illa upp för minsta lilla ibland.
    jaha då går man in i vecka 23 på lördag magen bara växer och jag har börjat få ordentligt ont i ryggen, om det inte blir bättre ska jag prata med min BM när jag ska dit den 10 Juli och fråga om stödbälte eller något.
    vet inte om jag skulle orka gå resten av graviditeten med det här onda.

Svar på tråden någon mer i vecka 22. hur mår ni?