• tofs

vilka vitamintabletter är bäst?

Började äta mitt val kvinna 4-5 månader innan jag blev gravid, nu är de slut och jag skulle behöva köpa nya. Nu undrar jag om det är någon som kan rekomendera några bra vitamintabletter till mig som är gravid???? .....tänkte åka till apoteket i eftermiddag.

• Svar på tråden vilka vitamintabletter är bäst?
  • johandra

Köp vitamineral kvinna istället...billigare,man behöver bara 1tablett om dan och dom innehåller mer folsyra än mitt val

Mamma till världens finaste Ella 060309 + syskon på väg v15
  • tofs

Ni som är i början av er graviditet.... vilka vitaminer äter ni?

• lata kocken Johanna

med en allsidig kost är vitamintabletter totalt onödigt

det kan vara bra om man är dålig på att äta allsidigt...

• The75

Hej

Jag har ätit vitamineral kvinna sedan jag blev gravid och mina värden är jätte bra, jag har oxå ätit omega 3+6 som kompletering och kombinationen verkar funka för mej i allafall!

• Esmiso

Kan rekommendera spirulina som finns på hälsokosten. Där i finns allt som man behöver!

• skrivmaskin

Jag äter multivitamin, omega 3 & 6 och Folsyra. Men allt utom Folsyra åt jag långt innan jag blev gravid.

• Lo77

Jag äter ACO vitamineral kvinna, som jag köpte på apoteket.
    De fungerar väldigt bra för mig och de är billiga. Behövs bara en tablett om dagen.
    Kan tillägga att jag är i v.10+2.

• RingRing

Vet ej vilka som är bäst men min BM rekomenderade mitt val kvinna 2 st om dagen.

Gravid v 13, BF 24/12
  • Änglaplinga

försöker äta vitamineral kvinna, men bm vill att jag ska äta mitt val istället

• tofs

Änglaplinga:

Varför vill BM att du ska äta mitt val istället för vitamineral kvinna??

• PinkClaud

den har väll extra folsyra och järn som ska vara bra att ta under graviditeten :)

• Änglaplinga

vet inte...mindre järn kan jag tänka mig eftersom att hon nu vill att jag ska börja äta nifferex...
    usch, jag är jättedålig på att ta tabletter, glömmer eller förtränger...

• MkrKabe

Jag har >Friggs Multivitamin kvinna eller varen heter, en kapsel om dan som innehålle an hellskottans massa grejer.

har dock hört från ngn at man ABSOLUT inte skall äta A-vitamin???!!! Och från en annan att det är som med det mesta, MISSBRUKA inte A-vitamin, men ett normalt intag e inga probs. Vad gäller vet ngn?

För nu fick jag lite nojja å sluta äta dem. Skulle väl behöva käka eg. för att min kost är nog inte spec allsidig.....

• artep55

Har ätit vita max kvinna i 6 mån, har mått konstant illa och varit föstoppad under hela den tiden..! Drog ut en visdomstand i måndags, glömde sedan att äta vitamintablettresten av veckan, konstaterade att magen hoppade igång efter två dagar, illa måendet slutade efter fyra. Jag äter väldigt varierat och nyttigt, Bm tycker att så länge hag gör det behöver jag inte äta extra vitaminer, annat än järntabletter. Har ätit Niferex innan, passar mig utmärkt! Magen blir i topptrim, bonus C-vitamin..(askorbinsyra. Ska bli helt fantastiskt att vara pigg och glad den sista månaden!!! A-vitamin ska man äta för mycket av för det holkar ur skelettet, sen kan man vara lite observant på jod halten i en del vitaminer, ingen direkt fara men gillar man salt så är ju det (och naturell yougurt) redan berikatmed jod, vi behöver ju så lite.
    Ha det gött!!

• artep55

Jag menar naturligtvis, A-vitamin ska man INTE äta för mycket av...!

• Hannibanni

Efter rekkomenadtion av min granne som nyligen varit gravid, bytte jag ut apotekets mot "multivitamin för gravida och ammande" från företaget New Nordic, köps på hälsokost. Efter en vecka kände jag mig mycket piggare och har hos barnmorskan konstaterat att jag mår jättebra och mitt hb går uppåt hela tiden! Man tar en tablett på morgonen och två på kvällen...

Svar på tråden vilka vitamintabletter är bäst?