• Confetti

Kan en en laptop med sprucken skärm repareras

Hej alla datorkunniga. Jag råkade knäcka till skärmen på min laptop, så det är som ett "stenskott" i ena hörnet. (Trasiga LCD-celler?) :-0 Så klantigt. Har någon slags försäkring eftersom det är en hemdator..Som jag förstått det så måste jag bara betala självrisk om datorn måste bytas ut helt. Någon som vet om detta fel kan lagas eller om det bara är att byta ut hela laptopen? Är inte så duktigt på datorer. Har oxå garanti fortfarande, men det känns knappast som detta är ett garantiäreden, eller???

• Svar på tråden Kan en en laptop med sprucken skärm repareras
  • en 77a

det är tyvärr inget garanti ärende, men ring o kolla o spela dum att det hände när du öppna den eller nått, annars är det bara att byta ut skärmen/lcd, men det värsta är ju det att byter du ut den så kan dom kanske påpeka att det inte är orginal delen på datorn, i fall du skall lämna in den nån gång under garanti perioden. så sätt endast dit orginal delar.
    vet ej vad en skärm kostar ny, beg kostar dom 500 o uppåt
    lycka till..

• Rebekah84
    Confetti skrev 2007-06-17 13:08:26 följande:
    Hej alla datorkunniga. Jag råkade knäcka till skärmen på min laptop, så det är som ett "stenskott" i ena hörnet. (Trasiga LCD-celler?) :-0 Så klantigt. Har någon slags försäkring eftersom det är en hemdator..Som jag förstått det så måste jag bara betala självrisk om datorn måste bytas ut helt. Någon som vet om detta fel kan lagas eller om det bara är att byta ut hela laptopen? Är inte så duktigt på datorer. Har oxå garanti fortfarande, men det känns knappast som detta är ett garantiäreden, eller???
    Vad är det för märke på datorn och modell?
    I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by.
  • en 77a

glömde visst svara på en sak,har du drulle försäkring i din hemförsäkring kan det kanske gå på den,man får alltid betala självrisken..

• Confetti

Tack för snabba svar. Nej, skulle själv inte godkänna detta som garantiärende precis...Hmmm, modell..Fujitsu Siemens Amilo. Det ingår allriskförsäkring i hempcpaketet med 0 kr självrisk om inte hela datorn behöver bytas ut vis skador som ej är garantiärende. Dock ej vid grov vårdslöshet. Vad det nu är????? Tror jag har drulleförsäkring på hemförsäkringen oxå, men där är det ju som sagt självrisk. Blir så trött på mig själv...

• c0ol

eftersom det är en hem-pc så borde det lösa sig, ring supporten och prata med dom, där kan du få korrekt svar, men det kan räknas som grov vårdslöshet om du har otur

• Confetti

Ja, får ta och ringa imorgon. *Bävar*. Ingen bra månad för extrautgifter...

Svar på tråden Kan en en laptop med sprucken skärm repareras