• vad är det bitch

Balsamering?Hur länge håller en kropp med det?

Vet någon här hur länge en balsamering håller på en avliden person? Jag har hört att kroppen aldrig förmultnar om man balsamerar stämmer det?Min mormor har precis avlidit och ville bli balsamerad.

• Svar på tråden Balsamering?Hur länge håller en kropp med det?
  • vad är det bitch

En massa klick men ingen som vet?

• vad är det bitch

42 klick men verkligen ingen som vet?hallåååååååååå?????

• flingflong

Kanske inte finns så många begravningsentrepenörer eller andra som vet inloggade just nu?!

Livet är för kort för att bråka
  • Clobberella

Jag råkade klicka på den här tråden utan att veta svaret, ber så hemskt mycket om ursäkt.
    Jag är klick nr. 80.

• Kärnan

Många klick för att det är en litet ovanlig fråga tror jag... inte så många mumier nu för tiden.

• cloudberry79

Finns en del info på Fonus hemsida, balsamering sker för att temporärt förhindra förruttning, tex om man ska ha öppen kista. Det är inte en permanent bevarandemetod.

Ängeln Adrians mamma med pyret i magen - BF 1 januari 2008
  • malinka2

Vet tyvärr inte, däremot så har min mamma haft begravningsbyrå så jag kan fråga henne. men jag tvivlar på om hon vet, det är ju inte SÅ vanligt...

• ReRant
    Clobberella skrev 2007-06-17 16:08:06 följande:
    Jag råkade klicka på den här tråden utan att veta svaret, ber så hemskt mycket om ursäkt.Jag är klick nr. 80.

Haha, fan vad bra svar på en av FL mest ställda frågor.
  • Clobberella

ReRant: ja det verkar ju vara elakt att klicka på en tråd om man inte kan svaret på frågan så det är väl bäst att man ber om ursäkt för sin otroliga dumhet och nyfikenhet

• vad är det bitch
    Clobberella skrev 2007-06-17 16:08:06 följande:
    Jag råkade klicka på den här tråden utan att veta svaret, ber så hemskt mycket om ursäkt.Jag är klick nr. 80.
    jamen oj ja..tänka sej
  • ReRant

Haha. Humor med stort H. Titta vad som droppade in i min Inbox precis:

=================================================
    2007-06-17 17:54:01 Från: vad är det bitch
    B.I.T.C.H !!
    =================================================

Efter en sådan dräpande kommentar måste jag nog ta något lugnande.

• Clobberella

Nej men så spännande jag har också fått ett sånt inlägg i gästboken... hmmm... anmäla eller inte anmäla, det är frågan...

• piixelslyna

Hoppsan. Ingen kan svara. Du kanske ska testa google istället? Eller så kanske du ska ringa till en begravningsbyrå? Eller, vad vet jag. Jag kan ju ändå inte svaret. Sorry.

• vad är det bitch

Man får tillbaks Men jag trodde att ni var mina bitches..*snyft* är ni inte det??? buhuuu

• Yoko

Vad jag vet så brukar man inte balsamera i Sverige alls. Det kan ju vara så att man gör det i enstaka fall i Sverige om personen specifikt ber om det men jag tror inte det. Men jag jobbar inte på begravningsbyrå, kommer dock ofta i kontkat och samarbetar med Fonus via mitt jobb. Vet att de inte sminkar eller använder formalin, som man ser i filmer och dylikt. De har också sagt att de ej balsamerar, men vet inte hur det sätlelr sig om man verkligen vill ha det.

Mitt tips blir som nån annan sa, ring en begravningsbyrå. Det är nog inte så många här som kan just detta, då det är så ovanligt.

• vad är det bitch

verkligen många bitches härinne..har ni pms eller verkar som det man frågar en enkel fråga och ni gör skämt om det....bad bad...for youuuuu

• vad är det bitch

yok:tack vad snällt!

Svar på tråden Balsamering?Hur länge håller en kropp med det?