• Göteborgsbruden

ta bort sockersug?

Imorgon ska jag verkligen ta tag  träning o äta rätt o bättre, har slarvat några gånger o detta pga mitt förbannade sötsug o då går jag givetvis upp i vikt.. suck.. vill ju ner ännu mer o inte upp o ner hela tiden, ni fattarFlört 

Så jag undrar om någon här har något recept på någon drink som kan minska sockersuget något? Skulle vara en jättehjälp!

//Maria

Min trevliga blogg: blogg.aftonbladet.se/14714
  • Svar på tråden ta bort sockersug?
  • wellah

prova äta enligt gi eller atkins... tar bort sötsuget helt för mig i alla fall...

• Göteborgsbruden

nej det vill jag inte o dessutom så är det inte bra för mina njurar att äta så lite kolhydrater.. Tänkte mer någon drink som dem typ får på du är vad du äter lr nåt..

men tack för tipset.

//maria

Min trevliga blogg: blogg.aftonbladet.se/14714
  • wellah

Dina njurar skyddas ju då du hamnar i ketogen förbränning

• mjau78

Sluta äta socker helt och hållet, suget försvinner efter några dagar, och ät långsamma kolhydrater så blodsockret håller sig jämnt (frukt och grönsaker, fullkornsprodukter). Det som är svårt är att bryta är vanan, att äta ngt sött för att det är trevligt eller när man blir bjuden t.ex. Finns inga ämnen som hjälper mot det bara självdisciplin...

Jag som älskar choklad har ersatt den med varm choklad på fettfri mjölk, ett par skedar fruktos (fruktsocker, har lägre GIvärde än vanligt socker) och jättemycket kakao (osötad förstås), så att det blir riktigt riktigt mörkt. Efter det har man inte lust med ngt mera sött på ett tag, och pulverkakao innehåller dessutom nyttiga ämnen som flavonol.

En annan drink som jag brukar fixa för att bota sötsuget är smoothie! Hur lätt som helst att mixa t.ex. banan och jordgubbar eller andra bär (vilka frukter som helst går ju) med yogurth, eller bara med is så blir det en fruitie. Gott och nyttigt! Använd förstås osötad yogurth, gärna med acidophilus-bakterier i.

Svar på tråden ta bort sockersug?