• Cullinan

Gungar det på båtarna mellan Rödby och Puttgarden?

Eller är det stora båtar som ligger stilla och fint även om det blåser lite?

Brr, hatar att åka båt. Dom där måsarna i reklamen hävdar ju att man ska kunna slappna av under färden, fan tro`t.

Är de båtarna större än Scandlinesbåtarna mellan Helsingborg och Helsingör?

• Svar på tråden Gungar det på båtarna mellan Rödby och Puttgarden?
  • Viktoria74

Jag har ingen aning, men även stora båtar gungar om havet gungar. T ex båtarna mellan Sthlm och Helsingfors, uppåt 15m/s svajar det...

• siamusen

Gungar inte speciellt mycket. Och de âr större ân de andra färjorna.

Sätt dig ute och kolla pa utsikten, brukar jag göra.

• Lift Stolpe

Blåser det mycket gungar det en del. Blåser det väldigt lite gungar det i princip inte. gungfritt kan det inte bli, det är mot naturlagarna.

• Cullinan

Men usch. Jag ville ju att ni skulle svara:

- "Nej, det är megastora båtar som inte rör sig en tum även om det så blåser självaste stormen Gudrun".

• siamusen

Det gar ju fort att aka mellan de 2 sa du behöver ju inte plagas sa lânge

• Cullinan
    siamusen skrev 2007-06-17 15:48:21 följande:
    Det gar ju fort att aka mellan de 2 sa du behöver ju inte plagas sa lânge
    45 minuter. *k-k-k-ära nån då*
  • siamusen

Du kliver/kör pa baten, gar och köper kaffe och nagot att äta, sätter dig utomhus, kollar in utsikten och alla segelbatar, dricker ditt kaffe och käkar din macka plus bakelse.

Sen kliver du iland i Tyskland.

• Cullinan
    siamusen skrev 2007-06-17 15:51:38 följande:
    Du kliver/kör pa baten, gar och köper kaffe och nagot att äta, sätter dig utomhus, kollar in utsikten och alla segelbatar, dricker ditt kaffe och käkar din macka plus bakelse.Sen kliver du iland i Tyskland.
    Det där med bakelse skulle kunna hjälpa upp den förtvivlade situationen känner jag.
  • Elinpelin

Åkte där för ett tag sen, minns inte om det blåste så mycket, men det gungade i alla fall inte märkbart =) Sen går det ju fort, jag hann inte mer än gå ett varv i taxfreen och dricka en kopp kaffe så var vi framme =) Det går säkert bra.

• skorpionen80

Beror på hur mycket det blåser. Och på hur känslig man är ;)

• mmonika77

Det beror ju på om det blåser... det går ju snabbt att åka över sen beror det på vilken av färjorna det är.

• Tonx

Det känns om man är sjösjuk, vilken jag är.
    Tyvärr, jag ska inte ljuga. Jag spyr nästan när jag åker dem.

• ScoutAnnika

Åkte turen puttgarden-rödby i går kväll och det gumgade nada då! Lugn skön tur på 45 min. Bestäm dig för om du vill gå i travelshopen eller fika för du hinner INTE göra båda!

• Cullinan

Tack för era svar. Om det blåser utav bara helvete dagen vi ska åka så kan man ju alltid skippa båten, och köra en omväg i Danmark med bilen istället.

• miamisan

Ja, om du nu är så rädd för att åka båt, så tycker jag ni ska köra via Jylland i stället. En jäkla omväg men, om man inte fixar att åka båt, så är det ju ett bra alternativ.

Svar på tråden Gungar det på båtarna mellan Rödby och Puttgarden?