• Brownbear

Vad har ni för BH som använder axelbandslös klänning?

Har köpt en klänning som är utan band och nu måste jag ha en passande BH till det. Men jag tycker att alla man provar som inte har band liksom ramlar ner. Får känslan av det iallafall.

Hur gör ni med såna klänningar? Finns det annan Bh?

• Svar på tråden Vad har ni för BH som använder axelbandslös klänning?
  • mammas älskling

Det finns ju de med genomskinliga band. annars kan man ju köpa genomskinliga band till en man kan ta bort banden på...

• Mallefnatt

Jag kör alltid med genomskinnliga band.. snyggt!!

• gambia90

Använder då ingen bh utan använder istället en speciell tejp för bröstvårtorna. Men det beror ju på hur bysten ser ut, jag har tur :)

• Jessie Foxx

Jag har stor byst (80E) och kör med axelbandslöst.
    Ta en större kupstorlek och mindre omfång (i mitt fall 75F) så sitter den på plats hela kvällen.

Jag vill ha dig du är min du är bara min...
  • enlitenbitkaka

Tycker genomskinliga band är totalt menlöst när det ändå syns väl att man har det, sen är det sällan snyggt...

Köp dubbelhäftande tejp och sätt längst upp på BH'n, finns ofta speciella i underklädesbutiker men annars funkar vanlig också. Och setill att BH'n su köper har som silikonband längst ner, hela vägen runt om.

.?:*¨¨*:?. www.wannabemama.blogg.se .?:*¨¨*:?.
  • Banana82

genomskinliga band ser ut som man har tejp på sig, not a nice look...

Inside me, there's a thin woman trying to get out... But I can usuaully shut the bitch up with chocolate!
  • CarlHerman

Har en axelbandslös bh som är toppen! Eller rättare sagt två, har samma sort i både svart och vitt. Den kommer från lindex, och har formade släta kupor och silikonband runtom ryggen. Knäpp bh:n hårt så att den sitter uppe bra.
    Genomskinliga band är inte snyggt! Då kan man lika gärna ha vanlig bh för de syns ju precis lika mkt. Satsa pengar på en bra bh utan axelband istället, de finns!

• Brownbear

Köpte en idag som är utan band men känns som den bara trillar ner nu, kanske ska prova tejp som någon här sa... :) Men känns fånigt haha

• plisseplosse

Min BH brukar inte ha klänning. Hi Hi Hi, var bara tvungen att kommentera syftningsfelet.

Annars är det bra med en BH med genomskinliga band.

• Happy80

Jag har tyvärr inget bra tips då jag själv har köpt 3st såna bh:ar för länge sen, INGEN håller sig på plats, utan alla åker ner..
    Men jag har ibland genomskinliga band.

• CarlHerman

Spänn åt riktigt hårt runt ryggen så ska den inte kunna trilla ner, tror det mest är en känsla att den ska göra det. Inte en chans att min skulle trilla ner, och då har jag ändå inte så mkt att "fylla upp med".
    Har du köpt en riktigt snygg klänning ska du inte förstöra den genom att ha genomskinliga axelband...Det är ingen stil på det

• Pirum

Prova en axelbandslös som är lite dyrare, dvs inte kedjornas egna varianter.

Jag köpte en på Twilfit (orkar inte kolla märket) för ca 500 kr och den funkar kanon (har 75E och hängbröst...).

Skulle väl inte hoppa studsmatta eller liknande i den men det gör man ju inte så ofta i axelbandslös klänning...

• Brownbear

Jag har bara 75B och denna var lite dyrare än vanlig och med tre knäppen där bak och alltså lite bredare. Hoppas att den blir bra, är nog mest ovana.

• Pirum

Det blir ju inte lika bra stöd som man är van vid så det är säkert bara en vanesak.

• Karpet

Annars kan du också prova en axelbandslös korsett eller en halv korsett eller vad de heter. De som går till revbenens slut.

Plastband är verkligen inte snyggt.

• Pixxxy

Köpte en med avtagbara axelband i en specialbutik.. hade sån tur att den var på rea:)
    Har man större än C så är det nog A och O att satsa på riktig kvalité för att det ska sitta uppe.
    Jag har 85 E och den sitter superbra - första jag varit nöjd med.

• Banana82
    Karpet skrev 2007-06-17 20:31:09 följande:
    Annars kan du också prova en axelbandslös korsett eller en halv korsett eller vad de heter. De som går till revbenens slut. Plastband är verkligen inte snyggt.
    torsolett/korselett
    Inside me, there's a thin woman trying to get out... But I can usuaully shut the bitch up with chocolate!
  • Romii

nää tjejen använd inte genomskinliga axelband!! det ser så billigt och fullt.. smaklöst.. man ser juh ändå bandet..

skaffa bandlöst trumf har en som det går att ta bort bandet på och ha som halterneck om man vill och vanligt förstås.. ha den riktigt tajt under tex om du är 80 så gå ner till en 75 osv.. om det absolut inte funkar så ha en kort kofta som bara går runt armarna så kan du ha band det inte syns

Svar på tråden Vad har ni för BH som använder axelbandslös klänning?