Tomatsås till pizza?
Älskar o göra egen pizza, men är trött på o alltid bara ha ketchup som tomatsås.
Vill ha "riktig" tomatsås=)
Älskar o göra egen pizza, men är trött på o alltid bara ha ketchup som tomatsås.
Vill ha "riktig" tomatsås=)
krossade tomater och en lök som man kkokar i minst 30 minuter kryddar med basilika å oregno. så gör jag iaf:)
Ta en burk krossade tomater, försök hälla av lite av vätskan. Blanda i lite tomatpuré. I med krossad vitlök, chili, salt, peppar, örtkryddor och lite socker. Bre på pizzabotten och släng på diverse saker =)
Pizza är italienarnas variant på pytt i panna, dvs släng på allt du hittar i kylen, den kan aldrig bli fel på en pizza =)
Jag brukar köpa tomatsås för pasta från Felix. Den finns med olika krydda och passar tycker jag mycket bra. Den är i svart tetrapack - hoppas du känner igen den.
köp tomazzo /tomatino pastasås pulver..det blir asbra
En snabb variant som vi gör som är betydligt mycket trevligare än ketchup är att blanda ihop nedanstående
ca ½ tub tomatpuré
lite olja (raps-, mat-, solros- eller oliv-)
oregano
svartpeppar, grovmalen
lite salt
en liten nypa socker
(ev. ett skak tabasco)
Tack så mkt för era svar! =)
Nu talar jag i nattmössan, det är ju findus pastasås jag menar... Bilder här för den som inte förstod vilka jag menade. Det är de svarta på bild 2-7 uppifrån.
www.finduspress.se/index.php&kat=BILDER