Du måste logga in för att svara i en tråd.

• Mino

Buffe för barn

Hej hej

Jo, på midsoommar ska vi va med ett par vänner.. De blir sex barn sammanlagt. O jag tänkte att när vi käkar lax, sill o sånt osm inte ungarna gillar.. kunde man kansek göra en kul liten buffe åt dom. Nån som har roliga tips o recept till en sån buffe????

Hoppas på svar

• Svar på tråden Buffe för barn
  • Ula

-plättar med grädde och färska skivade jordgubbar
    -köttbuller
    -prinskorv
    -gurkstavar, morotsstavar och coctailtomater
    -melonbitar

• Tess76

Spett med köttbullar, prinskorvar, cocktailtomater och gurka

//Kalla fötter, varmt hjärta.
  • ica003

minitoast eller vad ska man säga.

Dela formbröd på diagonalen så man får trekanter ich lägga på olika pålägg.

nachochips

Amor vincit omnia
  • isisisis

Jag tycker av princip inte att man ska göra sig till för mycket för att bjuda barnen på andra alternativ när det gäller att inte äta vuxenmat.
    Mina barn har ätit inlagd sill sen de var små.Med potatis och gräddfil och gräslök.

Om de ser att vuxna uppskattar sillen och vi dukar upp till fest med den maten,så blir de frestade att smaka,förr eller senare.

Gör man lika festlig annan mat till dem,så vill de ju inte ens försöka!

Ett lagom alternativ är lagom till de små tycker jag!

• Mino

Tack för alla tipsen

O jag förstår dej isisisis, har alltid gjort så.. att de får äta de vi äter. Men mina barn är stora eller ja.. 11,9, 7 o 2 så de känns som tt jag försöket ett tag nu.. O då tänkte jag att de skulle tycka de va rorlift om de fick va med o göra en buffe med lite sånt de gillar.. Sjåvlklart ska de va med oss när vi kåker de vi käker.. o de får apsolut käka de.. men,,, jag vet att mina stora inte gillar sill.. O en gillar inte potatis.. Vill ju att dka känna att de är fest o få god mat de med.. o inte nåt de inte gillar.

Svar på tråden Buffe för barn