• Anonym

Känner mig kvävd och vill bo ensam!!!

Hej

Vet inte vad jag ska ta mig till!!
    Jag har ett barn på 1,5 år och är gift. Jag kommer på mig själv dagligen med att tänka kan inte mannen min gå iväg så jag får vara själv osv. Jag vill vara ensam hela tiden. HOppas att han ska resa iväg m.m. Är det verkligen normalt att känna så här eller är det småbarnsarbetet som gör mig trött. Jag orkar inte svara han och prata  knappt. Jag orkar liksom inte svara eller prata knappt ilband. Vill bara vara helt ensam. Detta är hemskt att erkaänna men jag trivs som bäst när jag är helt ensam. När han och sonene är iväg.
    Är detta verkligen normalt?
    Jag älskar att vara ensam känner jag!!
    Jag vill nog inte bo ensam egentligen men det känns som om det skulle vara så skönt.
    Jag är nog inte riktigt normal

• Svar på tråden Känner mig kvävd och vill bo ensam!!!
  • Anonym (oxå)

Så kan jag också känna ibland, och då i situationer då jag är stressad på jobbet och inte orkar med livet hemma riktigt. Jag ser det som en normal psykisk reaktion vid stress, men även vid understimulering.

• auroura

Tror att alla småbarnsföräldrar både mammor som pappor kan känns så ibland.
    Har du börjat jobba än?
    Jag tror att mycket av din känsla kan försvinna om du får fokusera på något annat än din familj en stund om dagen.

Har själv en dotter på 1,5 år.
    Får du ordentligt med sömn på nätterna?
    vi har nu äntligen börjat turas om med att gå upp på natten och jag mår mycket bättre.

Älskar min underbara Nattis över allt annat.
Svar på tråden Känner mig kvävd och vill bo ensam!!!