• Rebekah84

Epilator - har ni provat, isåfall VAR på kroppen har ni testat?

Jag vill nog testa epilator men många säger att det gör skitont, och inte är något att rekomendera, å andra sidan ska man tydligen vara slät och fin länge.

Var har ni testat att raka? Benen? Under armarna? Bikinilinjen? Och till huvudfrågan: Var det värt smärtan? Inflammationer? Ja ge mig allt nu och även tips på bra sorter!

Lägger det under käsnliga rummet för detta med rakning verkar vara känsligt.

I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by.
  • Svar på tråden Epilator - har ni provat, isåfall VAR på kroppen har ni testat?
  • Jenny26

Jag använder min epilator varje gång, då tar jag bara underbenet om man säger så. I början gör det ont men efter en minut så är man liksom avdomnad.

Resultatet håller i sig i ca 2 veckor sen kan jag börja känna att det är på väg ut. Jag har aldrig fått några problem men infektioner eller något sådant. Men jag använder den bara på benen.

Jag tycker helt klart att det är värt smärtan, man blir jättelen. Smörjer mig aldrig efteråt men det kan man göra om man vill.

• Rebekah84
    Jenny26 skrev 2007-06-17 21:08:35 följande:
    Jag använder min epilator varje gång, då tar jag bara underbenet om man säger så. I början gör det ont men efter en minut så är man liksom avdomnad. Resultatet håller i sig i ca 2 veckor sen kan jag börja känna att det är på väg ut. Jag har aldrig fått några problem men infektioner eller något sådant. Men jag använder den bara på benen.Jag tycker helt klart att det är värt smärtan, man blir jättelen. Smörjer mig aldrig efteråt men det kan man göra om man vill.
    Vad smörjer man sig bäst med då? Tack för ditt svar
  • Julianna

Jag använde det på benen några gånger men det gjorde för ont så jag la av. Nä, för mycket plågeri för mig. Gjorde helt enkelt skitont. FIck inga inflammationer, men det får jag däremot ibland av rakning med lödder.

• Rebekah84
    Julianna skrev 2007-06-17 21:11:17 följande:
    Jag använde det på benen några gånger men det gjorde för ont så jag la av. Nä, för mycket plågeri för mig. Gjorde helt enkelt skitont. FIck inga inflammationer, men det får jag däremot ibland av rakning med lödder.
    Där är ju mitt problem då, det blir SÅ jävla infekterat och inflammerat och *Aaaahhhh*
  • Anonym

Jag brukade använda den överallt. Första gången gjorde det svinont överallt, förutom på benen där det "bara" gjorde ont. Sedan gjorde det mindre och mindre ont.

Blev tyvärr tvungen att sluta med epilatorn pga inåtväxta hårstrån.

• saker

älskar min epilator! fast jag klarar bara att ta underbenen, kör över dem varannan vecka. var hemskt när jag hade gravidmagen å var tvungen att raka dem brukar smörja med aloe vera efteråt så är man inte rödprickig så länge
    tycker det smärtmässigt påminner om att tatuera sig...

• Rebekah84

puffar för fler hårresande historier

• turpis

Har en som jag använder ibland på underbenen, sååå skönt när det inte växer ut på en gång... Tycker dock att det gör rätt ont - i alla fall första gången man gör det! Använder man den regelbundet gör det inte ont, enligt mig. Håren sitter väldigt löst när de växer ut -jag brukar kunna plocka dem med fingarna, faktiskt (tur att man inte sitter i kontorslandskap på jobbet ).

Några tips:
    -Vaxa benen på salong eller hemma (lite pilligt, men går -använd varmt vax!) första gången du ska "rycka" håret i stället för att raka. Gör mindre ont än epilatorn eftersom det går snabbare. Sen är du liksom på banan och fortsätter med epilatorn när håret kommer upp igen.
    - Låt sen inte håret växa för långt innan du epilerar. Ett par mm är lagom (gäller också om du hoppar över vaxningen).
    - Sluta aldrig epilera ! Då gör det ont när du ska börja igen. Jag gör alltid misstaget att låta det växa igen på vintern.
    - Håll apparaten NÄRA huden, annars gör det ondare (lätt hänt att man liksom håller den lite från huden för att man är rädd för smärtan)
    - Peela benen ofta för att undvika inåtväxande hårstrån.
    - En kompis till mig brukar ta ett glas vin innan hon epilerar, viss smärtlindring .

Lycka till!

• turpis

...ska tillägga att det ÄR värt smärtan, men det beror ju på hur ofta man får raka annars och hur jobbigt man tycker att det är! Jag brukar verkligen njuta av att ha lena ben när jag väl tagit tag i att använda epilatorn.

• turpis

oh, ett tips till! ANDAS medan du epilerar -andning och att du slappnar av hjälper mot smärtan! Superbra om man vaxar benen också -andas ut samtidigt som du eller vaxmänniskan drar av vaxet, funkar jättebra. Man kan ju göra så med epilatorn också, alltså andas ut när man kör den över huden.

Under armarna skulle jag förresten aldrig testa, och inte bikinilinjen heller. Jag kan fixa att vaxa där, men epilatorn är för långsam, skulle göra för ont.

Svar på tråden Epilator - har ni provat, isåfall VAR på kroppen har ni testat?