Ni som tagit microlax...
Hur länge har det dröjt innan den verkar? Blir man dålig i magen länge, eller kommer det ut för att sedan vara över på en timme eller så?
Hur länge har det dröjt innan den verkar? Blir man dålig i magen länge, eller kommer det ut för att sedan vara över på en timme eller så?
Har använt det på min son och det tog väl 10 minuter men då höll han emot och det var över efter han bajsat
Är inte det du sprutar upp i rumpan??
Isf så tar det max 10 min innan du måste springa på toa!
Det är snabbverkande...du behöver inte vänta många minuter. Är man riktigt förstoppad behöver du ta nåt annat.
När du fått gå på toa efter några minuter, är det inte så mycket mer sen, ont är väl fel ord.
Man blir inte dålig i magen på det viset att man får diarre eller så, microlax verkar bara i den sista biten av tarmen. Det är mer som ett skum som fyller ändtarmen så att man får en reflex att tömma tarmen. Avföringen blir lite lösare och kommer lättare ut. Det tar inte lång tid, 5 minuter eller så. Används ofta av handikappade med dålig känsel och muskelkontroll.
(jobbat som PA, ålderdomshem m.m)
Funkar som andra sagt på en gång MEN jag har i alla fall blivit rätt gasig på ett skumt sätt efteråt, så man kanske inte ska göra det direkt innan en stillsam parmiddag eller så .