Luktar svett trots dusch..
Hej! Min pojkvän gör det ganska ofta. Hur säger man till på ett sätt som inte sårar?
Hej! Min pojkvän gör det ganska ofta. Hur säger man till på ett sätt som inte sårar?
*Svettet kanske sitter i kläderna? Har han bomullströjer kan de ibland dra till sig svett och inte försvinna i tvätten...
*Introducera "absolut torr" till honom. Mirakelmedel som köps på apoteket och håller svetten borta.
Köp en ny deo till honom
Be han ta en dusch helt enkelt. Inte fan blir han väl sårad för att du säger att han luktar svett heller.
Köp han en deo.
Jag vet inte ngt bra sätt att säga det på men det finns medel på apoteket att köpa .
"Absolut Torr dab-o-matic."
Ett effektivt verkande medel mot kraftig transpiration. Det kan användas mot armsvett, handsvett och fotsvett.
Har en långvarig effekt, vanligen 4 - 8 dagar.
En till som slår ett slag för Absolut Torr, min man har den och det funkar super bra. Sen så håller jag med personen som sa att det kan sitta i kläderna trots tvätt. Värt att kolla upp. Har märkt att det inte alltid försvinner, då brukar jag tvätta upp tröjan för hand och låta den ligga ett tag (om det är sånt tyg som klarar det förståtts) och sen gnugga ordentligt under armarna, och sen slänga in den i tvättmaskinen och tvätta så varmt som det står att tröjan tål.
mitt knep är att, istället för vanlig duschtvål, skrubba med en duchpeeling under armarna när jag duschar (och sen deo efter förstås). Då tycker jag att lukten försvinner mycket bättre!
Har han något att skrubba sig med? Man får inte bort sånt med bara händer och tvål.
Anonym (tips)
En till som använder sig av det knepet
En sak till kom jag på att se till att deon torkar INNAN man sätter på sig tröjan.
Annars så har det en tendens att lukta mer illa då man svettas. Deon får inte då fylla sin funktion.