• maadicken

hokus pokus matstol??

du som har / har haft en, vad har du att säga om den??
    positivt??
    negativt??

är sugen på att köpa en sån till min son.
    vet att den har fått bra betyg i tester.

~~ LUKAS, mitt alldeles egna lilla mirakel~~ * 070222*
  • Svar på tråden hokus pokus matstol??
  • Kallemero79

jag tycker att den är lite tung, å sen lockar alla "hålen" i sidorna till klättring. annars är det en fin stol

• novembersol

min dotter hade en sån och både hon och jag tyckte den var super! Det jag gillade bäst var nog att den var så stadig, ingenting som välter i första taget. Dessutom satt hon väldigt bra i den redan från 5-månaders ålder. Eftersom hon inte var något "klättrigt" barn så försökte hon aldrig ens klättra upp (eller ner) i den.

väntar barn nummer 2 nu och det blir nog en hokus-pokus den här gången med.

• Pixy

Har haft vår hokus pokus i snar 3 år och så här tycker vi:

Positivt: tar inte mycket plats, lätt att rengöra, går att leka i dvs göra om till bord och nån gunggrej, hållbar (denna är snart 30 år och har använts av mig, min bror och flera kusinbarn och den är som NY), går att klä om om man vill och är lite händig, lätt...

Negativt
    : har inget dåligt att säga om den.

• MissLilo

rymlig, stadig.

Men med en son på 1 år som är är smal och klättig så skule jag behöva en sele till. Det rä väld det enda negativa.

• maadicken

det låter ju som den är riktigt bra, med några få undantag.

~~ LUKAS, mitt alldeles egna lilla mirakel~~ * 070222*
  • Ankissen

Superbra stol!

Positivt: Lätt att rengöra (sätta i duschen och skrubba vid behov), fin, barnet sitter jättebra från väldigt ung och framåt. Elliot är en ganska stor 1½ åring och han sitter jättefint i sin än. Lätt att fixa om till gungstol och ritbord, liten och nätt,

Negativt: Inga spännband. Lite dyr kanske om man jämför med Ikeas stol (antilop) som vi har som extra stol. Men den har några andra negativa saker jämfört med Hokus Pokus, så HP vinner!

Mamma till världens sötaste Elliot
  • Kärnan

Den är superbra! Det är ju tre funktioner i en stol. Som vanlig "högstol", som gunga och som stol med bord. Stol med bord är jättebra om man t ex sitter och äter vid ett lägre bord eller äter framför TV:n (men det är det väl ingen som gör )

• Snorky

Det är en kanonstol. Jag satt i en själv när jag var liten! Nu använder mina söner samma stol när de är hos mina föräldrar. Otroligt populär är den av mina söner. Nackdelen är väl att den är rätt smal i själva sitsen så de kan inte sitta i den så jättelänge innan den blir trång, typ 2-3 år. Men sittkomforten är kanon när de är riktigt små. Tripptrappen är ju bättre sen när de blir äldre o de kan sitta på den typ tills de är vuxna. Antilopen från ikea räcker också bra mkt längre för den är rymligare. Så det beror lite på vad man är ute efter.

Mamma till buspojkarna Neo 050314 och Mio 061221
  • listo

Hokus pokus har många bra funktioner, men jag tycker den är lite äcklig eftersom det finns så många skrymslen och vrår där det samlas skräp.

• lindalake

Jag tyckte den var jätterolig och jag klättrade i och ur den (har mamma sagt). Hon tycker de är bra.

Tänkte själv köpa en men har bestämt mig för Ikeas billiga först när Tor är liten, sen köpa Tripp Trapp

Svar på tråden hokus pokus matstol??