Homestyling....
Hej!
Ska sälja vår lägenhet nu, för att vi har köpt hus! =)
så jag vill ha bra tips på vad som kan locka fler köpare!
Något särskillt man ska ta bort?
Något man ska köpa för att få den att se hemtrevlig ut?
Etc...
Hej!
Ska sälja vår lägenhet nu, för att vi har köpt hus! =)
så jag vill ha bra tips på vad som kan locka fler köpare!
Något särskillt man ska ta bort?
Något man ska köpa för att få den att se hemtrevlig ut?
Etc...
Ta bort allt plotter (om ni har sådant). Plotter är tex prydnadssaker i mängd, lappar på kylskåp, diskmeddelsflaska och annat bröte på diskbänken, rensa undan allt som inte måste stå framme i badrummet (som tex badleksaker och schampoo etc) etc etc. Rendsa bort sladdar som ligger och skräpar på golv.
Rummen ska kännas stora och rena.
Rensa bort ev halvdöda krukväxter och sätt in nya fräscha samt någon vas med snittblommor.
Bädda med enfärgade/diskreta sängkläder.
Försök fundera på vem det är som kommer att vara intresserad av lägenheten. Om ni bor i en etta med kokvrå är det ju knappast en barnfamilj som kommer köpa den. Styla sen lite med det i åtanke. Om det är en barnfamiljslägenhet, styla då så att det finns ett tydligt barnrum. Är det en lägenhet för nån ensamstående så styla det så att det passar "alla" - ganska kalt (det kan ju komma en ung ensamstående eller en pensionär?).
* Plocka bort allt onödigt småkrafs (prydnadsprylar, foton, torkade blommor...)
* Stuva undan möbler (om ni har trångt) så att ni öppnar upp ytor.
* Möblera om så det ser öppet och välkomnande ut.
* Hellre för kalt än för plåttrigt.
* Varje rum ska ha en funktion (kontor, barnrum, sovrum etc.)
Inför visning:
* Städa ordentligt!
* Vädra.
* Fräscha blommor/krukväxter.
* En skål med frukt.
Ajabaja :
* INTE nån lukta-gott av nåt slag alls när det är visningsdags!
* INTE "nybakat" inför visningen!
Jag har foton på vårt egenhändigt stylade och numera sålda hem i mappen "Välkommen in!"
Tack tack för era tips!
Det var även nyttigt att kolla in din lya, Baronessan.. Väldigt fräch måste jag säga!
Jag håller med Baronessan till fullo.
Det viktigaste är att rensa bort grejor! Hellre för få saker än för många.
Hellre ljust och enhetligt än färgglatt och blandat.
Om det är någon tapet som ser ful ut eller för färglad, måla väggarna vita - enkelt och snabbt sätt att få det att se fint ut.
Jag kan rekommendera Homestyling-handboken (www.bokus.com/b/9789137129082.html) om man verkligen vill gå in för det, det gjorde vi (foton i mitt galleri)
Ser att du redan har fått en hel del råd att ta bort prydnadssaker och eventuellt personliga saker så att det ser stilrent ut.
Vi tog även bort allt på köks- och diskbänken och ställde dit en liten rottingkorg med rutiga kökshanddukar i + ställde dit en liten kruka med citronmeliss. Fräscha blommor i fönstren och kanske en färsk bukett på matbordet. Vi tände även ljus.
Jag har bilder i mitt galleri som det såg ut när vi hade fotografering inför vår försäljning + som det såg ut på visningen. Kanske du kan få lite tips. Kram och lycka till!!
Ibland kan det vara en idé att lämna foton framme. Det beror på vad man vill sälja. Min väninna sålde precis sin lägenhet för ett extremt högt pris! Shit vilken vinst!
De fick rådet att de skulle lämna sina fina bröllopsbilder uppe samt bilder på sin lilla dotter i barnrummet. Lägenheten skulle andas lycka, och ge intrycket till andra att HÄR kunde de bli lika lyckliga som denna familj. De rekommenderade till och med att det skulle stå en snittblomma på tjejens nattduksbord, från hennes man..
I övrigt skulle krafs tas bort, sladdar och övrigt som var störande. Så rent och fint som möjligt men med fräscha blommor och dylikt. Min kompis hade även köpt handdukar till badrummet och schampoflaskor som var i samma färg. Små saker, men det gav ett fint intryck!