• Tina426

Skara sommarland vs leksands sommar land!

HEJSAN!

Tänkte åka på semester i sommar!
    Vilket av dessa äventyr är bäst??

Skara sommarland eller leksands sommarland?

Såg att skara hade bättre boendepaket än leksands...kunde inte se att leksand hade ngt överhuvud taget som var förknippat med leklandet!
    Motivera gjärna erat svar!

• Svar på tråden Skara sommarland vs leksands sommar land!
  • Bebben06

Vet inte så mkt om leksand
    Men förr förra året tog vi ett stugpaket och var inne på skara sommarland 2 dagar.
    Det var väldigt kul. speciellt för min lillasyster som då va 9 år.
    och stugorna ligger med gångavstånd från sommarlandet och de är mysigt där.
    Man kan ju både ha kul, spela, äta god mat, och bada m.m

• Laire

Har tyvärr bara varit på Leksands sommarland (över tio år i rad), vi skulle åkt till Skara när vi blev äldre och alla kunde simma, men det blev aldrig av.

Att vi åkte dit över tio år i rad visar kanske vad vi tycker Älskade stället, fanns mycket olika saker att göra och även om man var mindre så var man inte utanför.

Många som yttrar sig har ingen egen mening, bara motsatsen till andras.
  • Skogsflikkan

Som liten så var jag och min familj plus grannfamiljens äldsta barn iväg till skara, flera år i rad.. och vi hade hur kul som helst. Men det är många år sen nu... Är ju 27 nu, så vi kan väl i runda slängar säga att det var 18-20 år sen vi var där... Å då kunde man åka karusell, leka i lekparker, titta på djur, bada i nån av alla pooler. Så nog fanns det att göra. Har tyvärr inte sett leksand, men har alltid velat :). Får bli när mina två barn är större.
    Det jag kommer ihåg som en nackdel med skara var att vattnet ofta var svinkallt.

• Tina426

Det är på skara som vi såg stugpaketet det är det vi har nappat på!

Men..leksand ligger oss närmare så det är därför vi funderar på det!!

Men skara lockar mera!

ville höra era åsikter!!

• Tös

Varför inte åka till båda?

• Tös

Ah, det vanliga problemet.
    Vad kostar Skara? O vad kostar Leksand?

• LinSar

Vi va i leksand och mora ifjol och det va en kanon semester.Så vi ska göra om den resan i år mede.Våra töser är 8 och 5(i aug)de älskade leksand sommarland.För min del tycker jag om leksand mer än skara.Lagom med folk där

• smarties

Nu har dom ju byggt upp ett nöjesfält i Leksand också..och så finns Tomteland inte långt ifrån också..om man vill tänka så :)

• LinSar

Tomteland är ju kanon.sen kan åka upp på Gesundaberget i linbana,åka rodell,björnparken.Så det finns jätte mycket att göra och det är ju inte långa avstånd.Vi ska va där en hel vecka.Först bo i moraparken sen ska vi andra halvan bo på tällberggården.

• Tina426

hm...låter så roligt!! Men vi behöver ett billibgt boende också helst ett paket boende...Så förmodligen får vi åka ända ned till skara...!!

• Plankis

bara varit till skara, å de tycker jag är ett kanon-ställe!

• Wallberg

kommer ifrån skara så jag tycker ni ska åka till sommarland...har ju kommit nya grejer för iår:)))))

• LillaMysan

Jag älskar Skara sommarland, jättemysigt och bra! Finns något för alla :-P Tycker att Leksand är lite skabbigt, men det är kul där också!

Svar på tråden Skara sommarland vs leksands sommar land!