• swartling

Pappa grupp i Eskilstuna del 3

Hej

Vi är ett gäng glada pappor från Eskilstuna som träffas och hittar på en massa roliga saker.

Vore kul om det fanns några fler pappor / blivande pappor som skulle vara intresserade av att vara med i vår grupp och byta lite erfarenheter och funderingar kring allt som kan vara av intresse.

Tveka inte - skriv & joina  oss Cool

Länk till dom gamla trådarna;
    www.familjeliv.se/Forum-6-79/m15452369.html

www.familjeliv.se/Forum-6-85/m18547366.html

& för er pappor som har en tillhörande mamma kanske denna tråd är av intresse;
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m17746620.html 
  • Svar på tråden Pappa grupp i Eskilstuna del 3
  • swartling
    jompabompa skrev 2007-06-17 10:24:49 följande:
    Swartling: hur gick det igår??
    Jo det gick väll bra   120,9 db. Och alla andra hade lite större saker i bilarna.

Vi blev 12 deltagare och jag blev 1:a från slutet Räcka ut tungan 
    Fast jag gillade speakerns kommentar

Fan du har ju en bilbarnstol i bilen, dags att ta ut den nu Cool

Högt och tydligt blev det i micken hehe

Glömde att skriva att man har orginal högtalare och en 10" bas
  • Wedde

Heja Swartling: 1:a från slutet, skitbra. OCH när FA.... spelar du 120dB? När Nata-Lee inte vill somna?!! Shocka henne till sömns .
    Tack alla som var med i Parken. Mycket trevligt . Ska försöka komma ihåg att lägga in korten som vi tog.

Och vilket skitväder det blev i söndags då, inte en spik blev islagen, nu ligger jag efter tidsschemat. Ska jobba ordentligt på kvällarna framöver.
    Teller: DET kommer en inbjudan till ett poolparty, var inte orolig

• teller
    Dans runt midsommarstången på Öppna förskolan i Skiftinge tors 21/6 kl.10.00, utanför på gräsmattan,annars inomhus.

Kom Ni oxå !!! Jag kommer att vara där iallafall...

Boka in Er på : www.familjeliv.se/Forum-11-241/m19719554.html
                            (Fikatråden för Eskilstuna)
  • teller

Grattis Daniel (Pappa Elvkvist) till bebisen !!!! Välkommen in i gänget !!!

• Pappa Elvkvist

Tjabba... Ja nu har vi äntligen kommit hem ifrån förlossningen o BB skönt

Hon vägde 4800g (ingen liten klut) o var 55cm lång o hade mycket hår på huvudet... Och ska heta Cassandra. Föddes 06:08 17/6
    För övrigt så gick det bra o hon är frisk och kry o har tio fingrar o tio tår hehee

Jag har även lagt ut bilder på min sida på henne om det är någon som är nyfiken på o se hur hon ser ut.

Hade bra gubbar/Danne

• Wedde

GRATTIS Pappa Elvkvist! vilken "liten" plutt. Skönt att höra att allt gått bra. Ska kika in på din sida nu. Ha de´

• teller

Tjenare Grabbar !!

Hur är det med Er ?
    Har vi någon ny aktivitet på gång ?? Eller är alla upptagna på sitt håll nu för tiden ?
    Berätta vad gör ni ?? Är det bara husrenoveringar nu för tiden ??

Hur går det för Er små liv ? Går de ? Kryper ? Kan säga pappa ?
    Hur känns det nu att vara pappa ? Berätta ???

Det är så tomt här......

Lite om Elsa :
    Hon är den gladaste jag har stött på pålänge. Skrattar hela tiden.
    Är inte stadig i huvudet ännu , men det kommer väl såsmåningom.
    Pratar gör hon oxå , men det är inte så lätt att förstå alla gånger.
    Har provat sittvagnen , fast det är nog lite för tidigt ännu. Men hon blir gladare av att åka den. Hon tycker nämligen mycket om att se på saker nu. Huvudet går fram o tillbaka hela tiden.
    Vikten är ca 5 kg och längden är 61 cm. Äter bra gör hon oxå. Sover jättebra om nätterna. Inatt sov hon från kl 21 till 9.

Idag funderar vi på om vi ska ta en tur till Parken Zoo och kolla in djuren igen.
    Vi får se vad som händer.....

Ha det så bra alla ni där ute.... Vi hörs !!!

Snart är det semester......
  • NiklasG

Här går det bra. Molly krälar och är snabb som attans. Men det är lätt att hitta henne, bara lyssna efter "blick plick blick plick.." Då vet man att det bara är att skynda sig till stereon Knapparna där är extremt roliga att knappa på, ibland får man ju igång radion också extra skoj!

Annars rullar det på, ska börja med alla dessa projekt som inte är slutförda. Två staket som ska göras färdiga, två grindar till staketen. Rikta dörrarna till uteplatsen så det går lättare att stänga dem. Snickra lite panel till uteplatsen så den blir klar.
    Regla en vägg i källaren och rikta upp den, sätta gips på den.
    Och mycket mycket mer... Det är ju tur att det är semester nu för mig hur skulle jag annars hinna med att vila?

Lite innebandy och flyg vore skoj..

• NiklasG

Ps. En ny grillkväll med Kubb eller annan aktivitet vore skoj.

Svar på tråden Pappa grupp i Eskilstuna del 3