Er erfarenhet av hundpensionat/hundhotell?
Långt inlägg men jag hoppas att någon orkar läsa och kommentera.I augusti ska jag och min sambo gifta oss. Sedan åker vi på SPA i två dagar. Eftersom alla nära och kära ska vara med oss denna långa dag bestämde vi oss för att lämna bort våra tre hundar på annat håll. Vår staffe ska vara hos sin uppfödare men små vovvarnas uppfödare bor långt borta och vi har inte så bra kontakt. Alltså bestämde vi oss för att ett hundhotell var bästa lösningen för dem. De har aldrig varit borta på det sättet förut. Åker vi bort är hundarna med oss eller hos nära vänner eller familj.
I går åkte vi iväg för att ställa ut vår staffe och bestämde då att det var bra om smågrabbarna skulle passa på och prova på hotellet ett dygn.
Nu är de hemma igen och jag känner mig väldigt tveksam till att lämmna dem där igen i hela fyra dagar...Jag vet inte riktigt vad man ska begära av sådana ställen men jag hade väntat mig lite mer engagemang på nåt sätt. När jag lämmnade dem var det ganska okej. De verkade nogranna att ta nummer, kontaktpersoner, info om hundarna. Mat ingick men jag hade med mig deras egen mat och berättade då att de kan äta dåligt om de är borta.
Vi åkte direkt från utställningen för att hämta dem i går och då lämnade de bara igen hundarna och tog snabbt betalt. För mig är detta som att lämna mina barn och jag tycker att man ska kunna få det berättat för sig hur de ha mått, vad de har gjort, hur långa/många promenader de har fått göra osv...
Jag var så trött och stressad så jag frågade bara om det hade gått bra och hon svarade "ja, de har vart lite rädda bara" och sen fortsatte hon med sitt och verkade ganska ointresserad. Hon lämnade tillbaka maten ur ett förråd och sa inget om de hade ätit eller ej.
Jag vet att det är mitt ansvar att fråga och ställa krav så jag är arg på mig själv också.
Men jag fick känslan av att de tyckte att de räckte med att förvara hundarna ett dygn medans jag vill ha lite mer än så.
Har ni någon erfarenhet av hundpensionat/hotell?