• Nattsuddis

Dr. Browns nappflaska

Någon som har provat Dr. Browns nappflaska?
    Den ska ju begränsa risken för magknip och kolik.
    Vill bara veta om den är så bra som det sägs?
    Tack tack.

• Svar på tråden Dr. Browns nappflaska
  • myspysan

Mam Ultivent ska oxå motverka det. Ville bara tipsa om den
    Vi hade den och vår son skrek som en tok inann vi bytte flaska, då blev det som om vi bytt bebis i stället...

Mamma till ett litet IVF-mirakel med ett till på väg...
  • moncen

den fungerar jättebra min son hadde mycket öroninflamationer och då rekomenderader dom dr brown sedan vi började använda den så har han inte haft en enda öroninflamation.

• Adella

Har haft dr. Brown´s tills lillan blivit 8 månader, senare körde vi med vanlig. Tycker att den fungerar.

• juciefruit

Vad kul å höra med Mam Ultivent, har nämligen precis köpt en sådan

• alexaGBG

Vi märkte väldigt stor skillnad på Dr. Browns och andra flaskor. Den är väldigt mycket bättre! Mindre ont i magen och mindre skrik, dessutom åt vår tjej upp maten dubbelt så fort när det kom i jämnare och mjukare ström.

Till kommande bebis tänker vi inte ens försöka med andra flaskor. 

• buffybus

jag har läst om den och jag ska definitvit handla sån.. =)

• HelenW

Vi använder Dr Brown till våran dotter och vi fick bort koliken och magknipen helt å hållet, MAM flaskan ville inte hjälpa riktigt...

(¯`°?.¸ ღ♥ Lucas & Maja ♥ღ ¸.?°´¯)
  • jengus

Min son hade kolik men den dagen han fick Dr browns flaska så slutade han skrika på kvällarna!! Så kan verkligen rekomendera den!!!

• prinsessan Moa

Vi har alltid haft Dr Brown´s flaskor så jag har inget att jämföra med. Men vi tycker att den är kanonbra! =)

• babyboom24

Hade den flaskan till sonen som hade hemsk kolik och det var som att vända på en hand, han blev lugn och snäll och inge ont i magen. Så den rekomenderar jag verkligen, den kommer jag att använda på framtida barn. En helt superbra flaska.

• mymamasaid

Vad kostar en Dr Brown´s då månntro? Behöver man många flaskor? Har sett hemma hos en del föräldrar att de har massor av flaskor ståendes i diskstället o då kan det ju bli dyrt...

• Alexandra84
    mymamasaid skrev 2007-06-23 23:57:48 följande:
    Vad kostar en Dr Brown´s då månntro? Behöver man många flaskor? Har sett hemma hos en del föräldrar att de har massor av flaskor ståendes i diskstället o då kan det ju bli dyrt...
    Vi fick betala 125:- tror jag... men vi har bara en, tyckr att det räcker!
    * Hampus 051002 * Hannes/Julia BF 070904 *
  • Modesty2000

Vi har en Mam ultiven som vi är supernöjda med!

Hur många flaskor man behöver beror så på, vi använder den för att ge tillägg då och då och då räcker det med en...

• AnniPanni

Min dotter hade kolik i 3½ månad o det fann tyvärr ingen flaska som hjälpte för fem öre. Vi provade de alla då jag slutade amma för att hon hade för kort tungaband. Tyckte också att det var en hel del olika delar att hålla koll på med Brown flaskan.

Svar på tråden Dr. Browns nappflaska