• Viggo och pyrets mamma

Bra kvinnlig gynekolog i Mölndal/Göteborg

Någon som vet om en bra kvinnlig gynekolog i Mölndal/göteborgsområdet?? Skulle behöva hitta en som inte är dömande om mna försöker skaffa bran men har lite övervikt. HAr i dagsläget ingen fast gynekolog då jag ej äter p-piller så jag vill bara göra en vanlig kontroll och eventuellt ett VUL för att kolla att allt är ok.
    Någon som kan rekomendera någon??

• Svar på tråden Bra kvinnlig gynekolog i Mölndal/Göteborg
  • CLT

När jag bodde i Krokslätt så gick jag till gyn på Krokslätts Torg, tyckte de va jättebra! Nu är ju det några år sen (har flyttat) och jag kan ju egentligen inte rekomendera nån speciell...
    Jag skulle nog ialla fall börjat med Mölndal, känns som att man lättare/fortare kan få en tid där?

• Viggo och pyrets mamma

JO har varit där (krokslätt) för ganska länge sedan, har även testat FRölunda men det gillade jag inte alls, får försöka få tag på Krokslätt inte det lättaste med deras telefontider, men atr det nog efter semestern, tänkte skaffa en semsterbebis om det inte går så kontaktar jag dem. Det är ju trots allt ett tag sedan jag kollade att allt var ok down there Typ 2 år eller ngt liknande, har iaf tagit cellprovet för 3 år sedan och det var iaf ok. Tack för svaret!

• CLT

Lycka till! Min BM sa till mig en gång att, har man bara relativt regelbunden mens, ägglossning o normala flytningar så är man till 99% frisk där nere!!!
    Å det där med att man väger lite för mycke ska INTE påverka ens fertilitet har jag läst, och dessutom så har inte en BM rätt att kritisera dig för det, hon ska hjälpa dig efter de förutsättningar som är!!

• Therese33

Avenykliniken tycker jag är super!

• Viggo och pyrets mamma

CLT- Ja du regelbunden mens är ett helt eget kapitel, frågan är om 28-32 dagars cykel räknas som någotlunda regelbundet?? Ägglossnig vet jag inte om jag har, har aldrig några känningar förutm äggviteliknande flytningar. Men de brukar komma ganska sent i mina cykler, får väl se om jag hittar någon ägglossning med ägglossningstester denna månad

Tack Therese33 för det tipset, har en kompis som gått dit, ska fråga henne vad hon tyckte också.

• Mira76

Gynekologcentrum på Kungsgatan tycker jag är bra! De har två gynekologer, båda kvinnor.

• Helen75

Birgitta Liljenzin på Södra vägen är jättebra.

• Stikkan

Kristina Borghede på Södra vägen har varit jättebra vid mina besök.

• Viggo och pyrets mamma

Tack allihopa för era svar. Nu har jag några olika som jag kan ringa till så får jag se vart jag får tid först.

Svar på tråden Bra kvinnlig gynekolog i Mölndal/Göteborg