• Kay T

Kan man spela tennis när man är gravid? En väninna sa just att man inte skulle det....låter konstigt, eller?

Jag trodde inte att det skulle vara nån fara att lira tennis när man är gravid, men så fick jag höra av en väninna i helgen att just tennis ska man passa sig för när man är gravid. Är det någon som hört samma sak? Min väninnas BM sa att rörelserna man utför i tennis är krävande för kroppen, men på vilket sätt mindes inte min kompis.
    Jag har lite svårt att tro att det inte skulle vara okej, men ni kanske vet mer om det här än vad jag vet.

• Svar på tråden Kan man spela tennis när man är gravid? En väninna sa just att man inte skulle det....låter konstigt, eller?
  • Kay T

Är det ingen här som hört nåt om tennis och graviditet? Jag tycker som sagt själv att det låter lite märkligt att man inte skulle kunna lira när man är gravid.

• Höstbaby

Jag har också hört det pga att lederna blir mjukare under grav och man bör undvika ryckande rörelser. Som med allt, har lessnat på dessa manskamanbörmanfårinte och tränar så länge det känns bra.

• Mamma till Meja

Haller med Hostbaby att man ska gora vad man kanner for, kroppen sager nog ifran. Daremot kan man ju kanske skada barnet om bollen kommer farande in i magen?? Spelar inte sjalv sa vet inte hur troligt det ar?? Men alla slag/fall mm pa magen ar ju 'farliga'

Svar på tråden Kan man spela tennis när man är gravid? En väninna sa just att man inte skulle det....låter konstigt, eller?