• Anonym

finns det fler här som haft eller har STORA bråk framför barnet/barnen?

altså nu vet jag att det kommer en massa inlägg där det står "misshandlare"
    "man skulle ringa socialen"
    jag VET att jag gör FEL OKEJ?????
    ingen av er kan få mig att fatta eftersom jag själv mår så jävla dåligt av detta och vet att det är fel.

men jag blev precis så ARG på sambon att jag skrek "din jävla idiot" stick härifrån" jag försökte typ välta bokyllan (ville kasta nåt i marken) men såklart välte jag inte den.
    jag rusade in på rummen och kastade lampan i golvet istället.

vårt barn grinade och sa "mamma arg" i helvete vad ont det gör
    sitter och grinar nu.
    VARFÖR VARFÖR kan jag inte stålsätta mig???
    anledningen till at jag blv arg vill jag inte säga med det handlade om pengar iallfall.

finns det fler därute?
    eller finns det bara perfekta föräldrar ( sån som jag skulle vilja va) som håller inne eller bara höjer rösten lite?
    fan också jag kommer må dåligt över detta nu hela veckan, ångest, dåligt samvete, ja jag får helt skylla mig själv, FAN FAN FAN!!!!!
    vi talade sansat med vårt barn men h*n blir ju sjuk av detta säkert

• Svar på tråden finns det fler här som haft eller har STORA bråk framför barnet/barnen?
  • Anonym

Ingen är perfekt. Inte jag heller.

• Anonym

Jag tror inte att du e ensam om detta. Ibland rinner bägaren över och det är inte alltid som man kan kontrollera sig. Man kanske ska försöka tänka en gång till innan man skriker framför barnet/barnen, för dom märker det så väl och blir säkert mycket ledsna. Någon enstaka gång tror jag inte dom blir skadade av men bra är det inte.

Hoppas att det löser sig snart för dig/er.

• Anonym

tack
    jag känne rmig så dum och det är ju mitt eget fel.
    jävla idiot är vad jag är!!!

fan!!!

• Jeta

det enda du kan göra är att förändra ditt beteende och att du prioriterar barnet i första hand när du blir arg sen kan du och din man/sambo prata om det senare. Detta är ju inte enda gången du kommer att bli arg och vilja skrika ut massa saker men om du älskar ditt barn så försök ändra på ditt beteende, det är självklart svårt i stundens hetta men det är bara du själv som kan ändra på det!

Kram

• Belana

Mina föräldrar hade perioder med stora bråk, både inför mig och i samma hus som där jag var. Det är ingen skillnad om barnen är i ett annat rum, som barn reagerar likadant ändå. Man fattar ju precis vad som händer. När du måste ta upp något som du vet leder till bråk (det vet man ju faktiskt ofta innan, märkligt nog) så gör det när barnet inte är hemma.

Och; familjerådgivning. Absolut. Då kan man lära sig bråka på ett konstruktivt sätt. Och att inte driva varandra lika långt. Och man kan träna in andra sätt att reagera. Det har jag själv lyckats med. Eftersom mina föräldra bråkade så, så trodde jag att det var normalt. Men det går att bryta. Det behöver man lära sig när man har den typen av bråk, men det fattar du ju redan verkar det som.

• Anonym

JA JAG MÅSTE FÖRSÖKA MEN JAG TROR JAG LIER AV NÅN STÖRNING för jag kan inte kontrollera min ilska
    kan det vara nån sjukdom?
    jag kokar, jag bara måste slå sönder nåt känns det som.eller skrika.

• Anonym

belana ja barn tycker ju aldrig att dt är kul, jag vet själv att man kan ta på sig ansvaret med barnet är 2 år.
    jag fattar inte att min sambo tog upp dtta mitt i lunchen, vi hade rätt trevlig, eller vi hade det trevligt.
    så sa han att han hade förlorat en större summa pengar och då kunde jag intemkontrollera mig, jag bara kokade över av ilska:-{

• Fred

både jag och min sambo har ett jävla humör som går över lika fort, men visst känns det jobbigt att barnen råkar se det i bland, samtidigt är det bra för barn och se att vi är mänskliga också och hur världen ser ut, vad tjänar barnen på att leva upp i en bubbla av lögner och fantasier ?

Bara man förklarar för dom att mamma och pappa kan bli arga på varandra i bland och att det inte är deras fel.

• Anonym
    fred vi är precis så vi med.

det går över på mindre än 5 minuter,aldrig långsinta, så det är väl nånting som är bra i det stora hela.
  • Jeta

fred: ja det är klart att bråk är nyttigt oxå men det beror på vad det handlar om. Jag menar att våld och rasseriutbrott är ju inget barn vill vara med om eller att det skulle vara nyttigt. som en annan skrev i inläggen innan som själv hade varit med om det så börjar barnet sen tro att det är normalt juh!

Svar på tråden finns det fler här som haft eller har STORA bråk framför barnet/barnen?