• Sussieohl

vad är "normal-lön"

vad ligger timlönen på i snitt??
    har just fått jobb och han berättade om min lön, men jag har inte hunnit jobba så mkt i mitt liv (pga barnafödandet) så jag vet inte om det är bra...

vad ligger man på i snitt timlön?

• Svar på tråden vad är "normal-lön"
  • Bubblan84

Beror på vad man arbetar med..utbildning..ålder..erfarenheter..

• Sussieohl

ok, men om jag får 150 kr /h
    kommmer jobba som svetsare, har licens, men inga vidare erfarenheter...kommer ev få skifttillägg också och reseersättnnig

är det bra?

• ulle77

Tja, det är typ 30 spänn mer i timmen än vad jag har som behörig lärare så ja jag tycker det är bra...

• Bubblan84

Tycker helt klart du ska va nöjd med den timlönen..dessutom kommer den skjuta i höjden rejält när du fått mera erfarenhet :)

• ulle77

Har sagt att min son ska absolut inte bli akademiker. Nej, han ska bli hantverkare så att han kan försörja sin stackars mor när hennes pension inte ens räcker till att betala hyran...

• Gärdvall

På en heltid blir det ju nästan 25000 kr och det skulle då jag vilja kalla bra iaf!!

• Sussieohl

ok tack alla, känns bättre nu när jag vet att lönen är ok, jag har som dålig koll ;)

• Babalu

Prata med facket, svetsare har rätt bra tror jag , så att kolla ett forum med massa kvinnolöner (förlåt fördomar) kanske inte är rättvisande? Dessutom måste du ta reda på vad som ingår i timpengen, semester kommer förutöver får jag anta, annars är det kanske inte så bra.

Svar på tråden vad är "normal-lön"