• malinnilam

prickar

när era barn fått röda prickar som inte kliar och är ca 1-2 mm stora i diameter. vad ahr det varit med dom då? vårdcentralen får vi inte komma till så jag är bara lite nyfiken på vad det kan vara. hon har hela rygen, magen och bröstet. inte armar o så. hon har inte ätit nåt annorlunda än vad hon annars gör.
    lite tips. (är inte orolig utan vill bara ha lite så man kanske får en liten aning)

• Svar på tråden prickar
  • malinnilam

har kommit på vad det är. min mamma o pappa har vart barnvakt o de duschade henne i lördags kväll med parfymerad duschcreme. hon är nog lite känslig mot det.

det är inga blåsor i. det är inte vattenkoppor.

• Kristin24

skönt att det inte var ngt värre...

Go och glad Kexchoklad
  • malinnilam

jag antar att det är det för det är det enda som varit något som varit annorlunda mot vad hon bruykar äta/duscha i/ med mera. så i mrogon får hon nog komma till dagis. förhoppningsvis.

• malinnilam

fick inte komma till dagis idag heller. de andra barnen hade visst haft något som kallas femte sjukan. har läst om den o det påminner inte om det henny har. blir lite irriterad men förstår ändå på ett visst sätt. men men...får vara hemma nån dag till.

Svar på tråden prickar