• Estrella

Egna inbjudningskort dop - hur gjorde ni?

Jag funderar på att göra egna kort till min sons namngivningsfest. Ni som gjort egna kort - var har ni köpt ert material? Skriver ni alla texter för hand eller hur fungerar det? Vill gärna ha med bild på sonen också.

• Svar på tråden Egna inbjudningskort dop - hur gjorde ni?
  • Paw Print

Vill jag med veta! *puff puff*

• Brevdruvan

Jag skrev själv ock klistrade även in kort på dottern. fick efteråt se attfotoquick hade som man kunde beställa där priset blir ca samma som materialkostnaden.

• Mave

jag gick in på trycksakstorget.se. Där kan man utforma sitt kort som man vill ha dert sedan kan man få en länk, mot viss betalning, så man själv kan skriva ut det o kopiera

• Sander o Loves mamma

Jag köpte en stor stans i form av en nalle, stansade ut en blå nalle som jag klistrade på ett vitt kort. Klippte det vita kortet med mönstersax, så kanten såg riven ut. Sen skrev jag på insidan...

Köpte en liten stans samtidigt med samma form. Köpte blå engångsdukar och stansade ut små nallar längs med hela dukkanten.

Enkelt och fint.

• stora storken

Jag köpte färgade kort på GAllerix sen målade jag färg - på pojkens fot och tröck på korten....skrev inbjudan...det var ett dubbelvikt kort....bild på pojken under dopet skickade jag efter dopet som tack kort...

♥♥♥Att vara en smula barn det är att vara verkligt vuxen♥♥♥
  • LA Woman

Jag köpte vikta, lite finare kort. Skrev ut bilden till framsidan och texten inuti. Rev ut texten och limmade. Sen knöt jag ett sidenband runt i samma färg som bandet i dopklänningen. Resultatet finns i mitt galleri.

(¯`°?.¸ ♥ Matilda januari-01 ♡ Felicia februari-07 ♥ ¸.?°´¯)
  • TeDrickaren

BaksidaFramsida

Så här såg våra inbjudningskort ut till vår dotters dop, hoppas att de kan ge lite inspiration. Lycka till!!

• utlandsmamma

jag gjorde mitt i photoshop (finns bild i mitt galleri) kan man inte photoshop kan man ju klistra in en bild pa samma stalle. Text kan man alltid skriva pa en halv transparant papper som man lagger over bilden.

lycka till

• knodden och vi

Jag gjorde egna, icke såå avancerade, bild i mtt galleri.

• Asparagus

Jag köpte benvitakort och så doppade jag min sons fot i blå fingerfärg och stämplade alla korten på framsidan.
    Sedan köpte jag ett smalt blått sidenband och band runt korten och skrev  inuti.

• Disela

Scrappbooking! Pyssel i högsta grad. Det tar lite tid, men det blir såå bra! Man gör en mall (eller hittar en) och sen använder man sig av mönstrat och enfärgat papper, stämplar, band, allt du kan komma på. Det är helt underbart! (jag har lite bilder i mitt galleri, dock inga kort, men sidor i ett fotoalbum där ni kan se vad jag menar). Jag ska göra mina kort men har inte fått datum för dop ännu.
    Lycka till

Världens vackraste Amanda! Redan en månad.
  • victory tilly

jag skrev med kalligrafi (gått kvällskurs) på ett vanligt vitt papper och sedan kopierade jag det på ett finare papper med mönster på så det såg ut som jag skrivit alla för hand. Lätt, enkelt och billigt. Det räcker att kunna skriva LITE bättre än en 7 åring......

• thesmokejumper

Jag framkallade en bild jag tagit på hennes tröja i digital närbild, ett lila hjärta med lite krusiduller. Den bilden framkallade jag genom korthuset så man fick skriva sin egen text brevid i en vit ruta...Blev faktiskt bra. Enkelt o billgit. Typ 50 öre/bild.

• Estrella
    Disela skrev 2007-06-20 10:32:10 följande:
    Scrappbooking! Pyssel i högsta grad. Det tar lite tid, men det blir såå bra! Man gör en mall (eller hittar en) och sen använder man sig av mönstrat och enfärgat papper, stämplar, band, allt du kan komma på. Det är helt underbart! (jag har lite bilder i mitt galleri, dock inga kort, men sidor i ett fotoalbum där ni kan se vad jag menar). Jag ska göra mina kort men har inte fått datum för dop ännu.Lycka till
    Hur menar du med mall? Måste man köpa själva "kortet" och sedan klistra på papper och kort eller hur fungerar det? Var köper man sådana mallar?
Svar på tråden Egna inbjudningskort dop - hur gjorde ni?