• Anonym (beroende)

Imovane beroendeframkallande?!

Jag försöker att sluta med Imovane men det går inte bra.. jag är så beroende av att få mina 7-8 h sömn varje natt annars så klarar jag mig inte.. men nu ska jag försöka sluta men det går bara inte.. jag blir helt nervös om jag inte somnar på natten och då tar jag en halv tablett 7,5 mg Imovane..

Vad ska jag göra för att klara mig utan mina kära insömningstabletter??

• Svar på tråden Imovane beroendeframkallande?!
  • Dävvil

Finns de i lägre styrka kan du kanske ta de och trappa ner? Testa avslappnings-CD innan du ska somna kanske. Du kan ju prata med läkaren som skrivit ut dem och fråga vad han/hon tycker.

• Anonym

Be att få Propavan istället..de är inte insomningstabletter som Imovane utan de gör att du sover hela natten..Propavan är inte heller beroendeframkallande utan de kan man sluta med när man känner att det är dax..

• Anonym (beroende)

jag ringde nyss min vårdcentral och min doktor ska ringa och prata med mig på onsdag och vi får se vad han säger då..

• Dävvil

Anonym (beroende) skrev 2007-06-18 16:36:47 följande:

jag ringde nyss min vårdcentral och min doktor ska ringa och prata med mig på onsdag och vi får se vad han säger då..
    Det låter ju bra Lycka till med sömnen!
  • MajaMaria79

propavan blir iaf jag betydligt mycket mer "hang over" av än Imovane. Kan ju vara något att ta upp med läkaren också. Annars så är Propavan toppen. Men måste du vara alert bums på morgonen så kanske man ska ha det i åtanke.

Man kan ju faktiskt ta en halv tablett också. Även om de smakar pyton. Jag har slutat med Imovane efter lång tid. Det gick ganska bra. Men jag bestämde mig för att bara ta om det verkligen, verkligen behövdes. Och det gjorde det oftast inte. Min kropp orkade inte vara sömnlös mer än några nätter.

Nu tar jag bara om jag vaknar tidigt på natten och verkligen inte kan somna om. Eller om jag måste göra något viktigt dagen därpå.

Långt och svammligt. Men lycka till hur som helst, det kommer att gå fint.

Svar på tråden Imovane beroendeframkallande?!