• Blue face

2:a handslägenhet i Stockholm?

Hej!

Vi (jag, min man och vår 2-åriga son) ska antagligen flytta till Stockholm i september. Eftersom det verkar helt omöjligt att få tag på lägenheter där undrar jag om någon kanske har en lägenhet att hyra ut i 2:a hand? Eller kanske vet var man kan hitta en? Det måste vara minst en 3:a (min. 75 m²) med en maxhyra på ca 8000 kr. Den behöver absolut inte ligga centralt, men gärna i något barnvänligt område. Någon vänlig själ som har ett tips?

• Svar på tråden 2:a handslägenhet i Stockholm?
  • Jasmine1984

Vet att det brukar finnas lite annonser om det på blocket.se. Går ju även att lägga ut en egen annons där att man söker andra hands boende.

Våra dagar i bilder: robinw.bilddagboken.se/
  • Blue face

Har lagt ut annons på Blocket men bara fått ett napp. Någon mer med förslag, eller ännu hellre med en ledig lägenhet?

• Pebbles82

Det brukar tyvärr vara lite lågsäsong nu innan/under sommaren, dessutom är det många som inte vet om så här långt i förväg att de har lägenheter!

Testa annars privata bolag, typ Stena Fastigheter, Wallenstam där du söker lägenhet via deras hemsida. Det var så vi fick våran, i världens trevligaste område (även fast vi inte har några barn)..
    Lycka till med flytten!

Svar på tråden 2:a handslägenhet i Stockholm?