• Pnut

Konstant huvudvärk vecka 13

Finns det någon som också lider av huvudvärk och i så fall har några bra tips eller förklaringar till varför? Jag har testat att bli masserad, äta mycket järn och ligga med benen mot väggen så att blodet kommer till huvudet, det funkar ett tag men sen kommer huvudvärken tillbaka. Samma sak om jag tar paracetamol. Jag blir galen..

• Svar på tråden Konstant huvudvärk vecka 13
  • mapo51

Har du huvudvärk hela dagarna eller kommer det på em och kvällarna?
    Jag hade huvudvärk flera em/kvällar i rad, och det var varken migrän eller spänningshuvudvärk (har tyvärr båda i vanliga fall så jag kände att det var något annat).
    Efter att ha börjat använda mina terminalglasögon igen (som jag inte har behövt på flera år) så insåg jag att det var ögonen som orsakade huvudvärken.
    Synen kan förändras när man blir gravid och det kan var en väldigt liten förändring men som ändå ger huvudvärk.

• erijes

Jag hade huvudvärk som kom och gick i minst två veckor, i slutet av vecka två så var den mer eller mindre konstant hela dagarna. Jag pratade med min BM och hon satte akupunktur i örat, små kulor som sitter fast med klisterlappar. Det gjorde susen. Kolla med din BM om hon eller någon annan på din mödravård kan göra det.

• peachpassion

Jag hade hormonell migrän i två månader till följd av grav. Blev sjukskriven efter att träffat flera läkare, ingen kunde hitta nåt fel. Fick starkare tabletter, men de spydde jag av dagen efter, så det var inte kul. När jag gick in i 5:e månaden försvann huvudvärken lika plötsligt som den kommit!

Det är inte ovanligt att få sån här huvudvärk vid grav. Många kvinnor med migrän får det i samband med mens/ägglossning faktiskt. Försök ta det lugnt, släck ner belysning och så om du kan. Stå på dig om du behöver sjukskrivning, jag pallade inte att jobba med konstant huvudvärk och kräkas därefter...

• Kajak

Det kan vara vattenbrist som ger dig huvudvärken.

Vid min förra gravidtet fick jag alltid ha en flaska vatten med mig för jag hade lätt att få huvyudvärk om jag var slarvig med att dricka vatten.

Den här gången dricker jag inte lika mycket o har ej huvudvärk.

Så "knarka" gärna med vatten sen får vi se om det blir bättre annars har jag ej bra/bättre förklaring till det...

• Pnut

Tack för era svar!! Mycket bra tips tycker jag, ska genast höra med min BM också. Jag får huvudvärk så fort jag vaknar tyvärr och det håller i sig till kvällen.. får hoppas att det går över snart annars...

Svar på tråden Konstant huvudvärk vecka 13