• Mathilda

HUR blir jag av med utstående mage?

Hej!

Vi har 2 år mellan våra barn och minstingen är snart 1 år gammal. Jag har gått ner mina kilon och faktiskt några extra... men ändå står magen UT. Jag ser gravid ut, dock som i ett väldigt tidigt stadie förståss.

HUR ska jag kunna bli av med detta? Jag anser mig ha MAX 3 kilos "övervikt". Jag är normalviktig nu, enligt BMI.

Det är ju liiite extra fett kring midjan, men det är inte det som gör att magen står ut. Det är något inombords på något sätt. Jag tränar endel och har inget direkt "löst hull".

Någon som känner igen sig, eller som har en bra lösning på mitt problem. Är det bara tiden som kan lösa detta åt mig, eller finns det specialövningar??? Eller är det bara att gilla läget, för alltid?

Svara gärna!!!

• Svar på tråden HUR blir jag av med utstående mage?
  • Marcupilami

Det är musklerna som tänjts ut. Kan tänka mig att det som funkar är mängder av sit-ups varje det.

• Mathilda

Då ska jag göra det varje kväll hädanefter. Iallafall försöka. Ibland finns inte tid och ibland saknas motivation.

Hmm... uttänjda muskler. Det låter vettigt.

• Marcupilami

Har samma problem själv. Men jag är så himla lat bara.

• chubby

Du måste träna magmusklerna specifikt. Det räcker inte att bara lägga sig ner och köra vanliga situps, utan du måste "hämta tillbaka" musklerna i både mage, rygg och bål. Om du känner att du har råd skulle jag råda dig till att ta 1-2 tillfällen med en personlig tränare med erfarenhet av graviditet som kan visa olika övningar. Jag fick barn för 3 månader sen och har nu helt fast + stabil mage med samma styrka som innan, detta då jag gått några gånger med tränare. Annars hade jag nog lagt mig på badrumsgolvet och bara kört situps för glatta livet, nu har vi istället kört post-gravidövningar för att inte överanstränga de uttänjda musklerna osv.

För att bli av med extrakilon tycker jag personligen att det bara är löpning som funkar...

• Marcupilami
    chubby skrev 2007-06-18 23:26:33 följande:
    Du måste träna magmusklerna specifikt. Det räcker inte att bara lägga sig ner och köra vanliga situps, utan du måste "hämta tillbaka" musklerna i både mage, rygg och bål. Om du känner att du har råd skulle jag råda dig till att ta 1-2 tillfällen med en personlig tränare med erfarenhet av graviditet som kan visa olika övningar. Jag fick barn för 3 månader sen och har nu helt fast + stabil mage med samma styrka som innan, detta då jag gått några gånger med tränare. Annars hade jag nog lagt mig på badrumsgolvet och bara kört situps för glatta livet, nu har vi istället kört post-gravidövningar för att inte överanstränga de uttänjda musklerna osv. För att bli av med extrakilon tycker jag personligen att det bara är löpning som funkar...
    Tack för tipsen!
  • lilaki

Träning gör ju underverk. Jag skaffade träningskort för en månad sedan och har tränat olika styrketräningspass i grupp. Flera är inriktade på nyförlösta. Jag måste säga att det bara tog några veckor så hade det hänt något med magen och midjan.
    Har inte heller några kilon kvar att gå ned direkt utan det handlar mer om att allt ska flyttas tillbaka på rätt ställen igen.

Svar på tråden HUR blir jag av med utstående mage?