• Anonym (fetto)

Kul höra att man är "plöfsig"?

Jag har tänkt på en sak som min man sa i början av vårt förhållande. Jag har aldrig kunnat släppa det riktigt.

Till att börja med så är min kropp helt normal, har formerna på rätta stället. Är smal om midjan, har höfter och normal rumpa. Är 160 cm, så ganska kort, men ser absolut inte tjock ut.

Nu till saken....Min man uttryckte sig lite klumpigt en gång i början av vårt förhållande.
    Då vi låg och myste tillsammans i soffan klämde han lite på låren och rumpan och sa: -Det känns så plöfsigt och mjukt....

Jag tog naturligtvis illa upp, och tyckte det var taskigt, varpå han såklart försöker bortförklara med att det är inget fel med det och att han inte är van vid att känna "kött".

Innan mig var han tillsammans med en dam som är liknande en anorektiker med benig kropp. Han säger att det inte alls var hans kroppsideal, men likväl har han legat och tagit på henne precis som på mig? Och tänt på henne uppenbarligen eftersom dom har barn ihop?

Nu spökar såklart tanken inom mig vad det är han verkligen tycker om hos tjejer? Jag märker att han upperbart blir äcklade av folk som har lite övervikt, för det kan han kommentera.
    Däremot kommenterar han mycket sällan om någon är benig.

Han kan säga att jag har så sexig kropp och så vidare, men då känns det precis som om han måste släta över att han trots allt älskat en benget en gång i tiden.

• Svar på tråden Kul höra att man är "plöfsig"?
  • Anonym

Attraktionen sitter inte bara i utseendet, utan lika mkt i personl.heten. Din man uttryckte sig klumpigt, håller m om det. När han var med sitt x tyckte han väl att hon var underbar, nu är det DIG han är med, o tycker lika om dig!!!!

• Anonym (fetto)

Han påstår att han inte tyckte om sitt ex beniga kropp, utan att han tittade på andra kvinnor. Han säger att han dessutom att tjejen han hade innan henne hade mycket snyggare kropp eftersom hon inte var för smal.
    Attraktionen mellan honom och det beniga exet satt alltså tydligen inte i utseendet enligt honom.
    Men i nästa veva säger han att han aldrig kunnat ha sex med någon han inte tänder på. Så något snyggt med utstående revben och håriga armhålor måste han ha sett.
    Idag säger han att han äcklas av att ha varit med henne och att han inte vill bli påmind.

Visst har jag väl något ex som jag kan tänka tillbaka på och undra hur jag kunde vara med när jag tänker på deras kroppar.
    Just hos den personen var det nog inte kroppen jag tyckte var viktig, utan det var väl under rådande omständigheter så att det bara blev så.

Ingen kropp har tänt sig så som min man. Får hoppas han tycker det samma om mig, men jag tror det inte.

• Anonym (känslig)

Man måste inte tända på någon för att ha barn ihop...

• Anonym (fetto)

Min man säger att han hade "behov", och det är inte det samma som att tycka om att ha sex med någon.
    Att han och barnens mor hade dåligt sex, eftersom varken han eller hon var speciellt intresserade av det.

• NadiaMi

En sak som talar till din fördel är att han har lämnat "bengeten" och hellre vill vara med dig.

Föredrog han henne skulle han ju förmodligen vara kvar och om han inte gillade och tände på din kropp skulle ni förmodligen inte ha något sexliv alls, eller ett väldigt dåligt sexliv.

Och en annan sak.
    Är det du eller han som tar upp det de gånger ni pratar om hur han känner inför din kropp jämfört med exet? Om det inte är han så tycker jag att du bör försöka släppa tankarna på det.

• Neko

Det verkar ju som att han menade det som något positivt...?

• Anonym (fetto)

Fast det var inte på grund av mig det tog slut med hans magra ex. Alltså föredrog han inte mig före henne, han lämnade nog inte henne för att hon var mager och föredrog kvinnor med mer kött.
    Han säger att han aldrig gillade att hon var så smal, och jag får väl tro honom.

Det är jag som tar upp och jämför, oftast då i min skalle, eftersom jag skäms att säga nåt till honom. Att jag faktiskt äcklas lite över att han varit med henne. Men samtidigt så hade kanske han äcklats över att se vem jag hade legat med innan, så ja...jag hör ju själv hur dumt det låter...
    De få gånger vi har kommit in på ämnet om kroppar så säger han att han inte fattar vad han såg hos sitt ex, att det troligen var så att han behövde en sorts morsa och han struntade i hur hon såg ut.

• NadiaMi

Tanken jag hade var väl mer att om han föredragit smalare kroppar som hennes hade han väl fastnat för en annan tjej med liknande former.

Istället så fastnade han för dig.

Ta det som en komplimang, ta åt dig när han säger hur mycket han gillar dig och din kropp och bara koppla av och njut.

• Anonym

Lågt av honom att diskuttera sina fd kroppar med dig.

• FruLiniz

Det måste vara jobbigt att vara så osäker på sig själv att minsta lilla komentar får dig att flippa. Tipps: Jobba med din självkänsla lite

*Stolt mamma till Isa född 2005-08-13 och stolt fru till Daniel 2005-10-29
Svar på tråden Kul höra att man är "plöfsig"?