Kul höra att man är "plöfsig"?
Jag har tänkt på en sak som min man sa i början av vårt förhållande. Jag har aldrig kunnat släppa det riktigt.
Till att börja med så är min kropp helt normal, har formerna på rätta stället. Är smal om midjan, har höfter och normal rumpa. Är 160 cm, så ganska kort, men ser absolut inte tjock ut.
Nu till saken....Min man uttryckte sig lite klumpigt en gång i början av vårt förhållande.
Då vi låg och myste tillsammans i soffan klämde han lite på låren och rumpan och sa: -Det känns så plöfsigt och mjukt....
Jag tog naturligtvis illa upp, och tyckte det var taskigt, varpå han såklart försöker bortförklara med att det är inget fel med det och att han inte är van vid att känna "kött".
Innan mig var han tillsammans med en dam som är liknande en anorektiker med benig kropp. Han säger att det inte alls var hans kroppsideal, men likväl har han legat och tagit på henne precis som på mig? Och tänt på henne uppenbarligen eftersom dom har barn ihop?
Nu spökar såklart tanken inom mig vad det är han verkligen tycker om hos tjejer? Jag märker att han upperbart blir äcklade av folk som har lite övervikt, för det kan han kommentera.
Däremot kommenterar han mycket sällan om någon är benig.
Han kan säga att jag har så sexig kropp och så vidare, men då känns det precis som om han måste släta över att han trots allt älskat en benget en gång i tiden.